شناسهٔ خبر: 66731899 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

۱۶۰ لوح هخامنشی استردادی از آمریکا رونمایی شد

19 دی آنلاین:‌ مدیر موزه ملی ایران گفت: الواح هخامنشی در قالب نمایشگاه برای بازدید عموم در محل موزه ملی ایران قابل بازدید است و علاقه‌مندان تا پایان تیرماه برای بازدید از این الواح می‌توانند به محل موزه ملی ایران مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -
همزمان با فرا رسیدن 29 اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها، تعدادی از الواح هخامنشی استردادی از آمریکا، با حضور و دستور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور در محل سالن ایران‌باستان موزه ملی ایران رونمایی شد.
در این مراسم که جمعی از سفرا و مسئولان نمایندگی‌های سیاسی کشورهای خارجی، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور، سردار مهری فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران و جمعی از مدیران و فعالان و پیشکسوتان حوزه موزه‌داری کشور نیز حضور داشتند، گزیده‌ای از الواح هخامنشی رونمایی شد.
جبرئیل نوکنده؛ مدیر موزه ملی ایران، در حاشیه مراسم رونمایی از الواح هخامنشی گفت:  160 لوح هخامنشی به‌عنوان گزیده 3500 لوح استردادی از آمریکا رونمایی شد.
مدیر موزه ملی ایران تصریح کرد: این الواح در قالب نمایشگاه برای بازدید عموم در محل موزه ملی ایران قابل بازدید است و علاقه‌مندان تا پایان تیرماه برای بازدید از این الواح به محل موزه ملی ایران مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: این الواح بازگو کننده نظم بسیار خوب و شفاف اقتصاد دوره هخامنشی است و شامل نامه‌ها، مهرها، اسناد جغرافیا و ... است.

نظر شما