شناسهٔ خبر: 66727250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

اعتراف تلخ روزنامه اصولگرا: این مجلس هیچ وقت راس امور نبود

صاحب‌خبر -

اطلاعات آنلاین نوشت:

بر اساس آمار رسمی و قانونی برگزاری هر دقیقه مجلس، ۱۰۰میلیون تومان برای مردم و کشور هزینه دارد! یعنی در هر ساعت جلسه مجلس«یک میلیاردتومان» خرج روی دست بیت المال می‌گذارد.

سیاست روز نوشت: مجلس یازدهم روزهای پایانی خود را می گذراند، مجلسی که عملا عصاره فضائل ملت نبود و هیچگاه در رأس امور نشد؟!
اینکه چرا این مجلس نتوانست مجلسی در تراز انقلاب اسلامی باشد، هر چند که خودشان را مجلسی انقلابی می‌دانند اما عملاً و علناً فقط به یک دلیل مهم که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت، تاکنون مغفول مانده است و نمی‌تواند مجلسی باشد در خاستگاه مردم و منافع ملی!

بر اساس آمار رسمی و قانونی برگزاری هر دقیقه مجلس،۱۰۰میلیون تومان برای مردم و کشور هزینه دارد! یعنی در هر ساعت جلسه مجلس«میلیاردتومان» خرج روی دست بیت المال می‌گذارد.

این موضوع را داشته باشید تا برسیم به اصل مطلب.

آقای علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس فعلی در گفت‌وگویی اظهار داشته است: «طبق آیین نامه داخلی مجلس، هر نماینده در طول سال یکماه مرخصی دارد و علاوه بر این سی روز، اگر نماینده‌ای بطور متوالی در صحن و کمیسیون بیش از۱۰۰ ساعت غیبت داشته باشد بطور خودکار و بدون طی تشریفات مستعفی شناخته می‌شود. همچنین در طول هر دوره، مجلس ۱۴۶۱روز کاری دارد که بعضی از نمایندگان از این ۱۴۶۱روز در مجموع کمتر از۱۰۰روز در مجلس حضور داشته‌اند!»

خب این فرمایشات جناب عضو هیات رئیسه مجلس بسیار وحشتناک و فاجعه بار است و سوال اصلی و کلیدی اینجاست که چگونه می‌شود یک نماینده در طول چهار سال نمایندگی فقط ۱۰۰روز در مجلس حضور داشته باشد؟!

با توجه به موضوع هزینه ۱۰۰میلیونی هر دقیقه مجلس و تحمیل چنین هزینه هنگفتی به مردم و خزانه کشور، تکلیف کار چیست و چه کسی باید به این تخلفات آشکار رسیدگی کند؟

چگونه می‌شود نمایندگانی باشند که برای مجلس شأنیت و جایگاهی قائل نباشند؟

هر چند که آقای سلیمی باز هم پنهانکاری می‌کند و اسامی و تعداد این نمایندگان را افشا نمی‌کند که خود ظلم به مردم و جامعه است، اما چرا ایشان الان که پایان دوره مجلس است چنین حرف هایی می زند و در طی چهار سال گذشته خودسانسوری کردند و در حق موکلین شان جفا!

اگر سخنان ایشان را حمل بر صحت بکنیم که صحیح هم هست، باید از گردانندگان مجلس، شورای نگهبان و…سوال کنیم که چگونه می‌شود چنین خطای آشکار و فاحشی در «مجلس رخ داده و ناظرین و مدیران مجلس در یک سکوت کامل بسادگی ازکناراین فاجعه گذشته اند؟

اینکه یک نماینده اگر۱۰۰ساعت غیبت کند مستعفی شناخته می‌شود، چگونه است که نمایندگانی هستند که فقط  ۱۰۰روز در مجلس بوده‌اند و۱۳۶۱ روز دیگر را غیبت علنی داشته‌اند و«کک کسی هم نگزیده است؟!

سوال افکارعمومی این است این نمایندگان که ظاهراً توانسته‌اند مجلس انقلابی را بی‌اهمیت جلوه دهند، با کدام پشتگرمی چنین رفتار و خطایی را مرتکب شده و کسی هم آنها را اخراج نکرده است؟

علی ایحال با توجه به این خطاها و بی‌توجهی‌ها است که می گوییم مجلس یازدهم نتوانست در راس امور قرار بگیرد و عصاره فضائل ملت باشد!

نظر شما