شناسهٔ خبر: 66724460 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

واشنگتن پست در تحلیلی نوشت:

آمریکا باید با تاکتیک‌های رژیم صهیونیستی در غزه مخالفت کند

جنیفر روبین، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست نوشت: هفته گذشته، رئیس‌جمهور بایدن تصمیم گرفت یک محموله سلاح به رژیم صهیونیستی را به دلیل نگرانی‌ها درباره برنامه‌ریزی حمله به رفح، مسدود کند و این امر واکنش منفی از طرفداران رژیم صهیونیستی در آمریکا را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از واشنگتن پست: این تردید وجود دارد که اسرائیل فاقد برنامه راهبردی برای پیروزی است و این امر منجر به اقدامات تاکتیکی تردیدبرانگیز و در نتیجه تلفات غیرنظامیان شده است.

 

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه در بازدارندگی حماس موثر نبوده است، و این نشان دهنده فقدان راهبرد بلندمدت است. مقامات آمریکایی، از جمله وزیر خارجه آنتونی بلینکن، رژیم صهیونیستی را به دلیل نداشتن طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 

علاوه بر انتقادات آمریکا، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز از نخست وزیر نتانیاهو به دلیل عدم ارائه راهبرد برای غزه انتقاد کرد. با وجود نگرانی‌ها در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی که نقض حقوق بین‌الملل است، دولت بایدن انتقال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد. با این حال، با وجود اعتراضات ادامه‌دار در رژیم صهیونیستی و تردید در مورد اثربخشی رویکرد نظامی آن ها، ضروری است که دولت بایدن بر راهبرد پایدار تأکید کند.

 

در نهایت، حمایت کورکورانه از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی بدون داشتن طرحی روشن برای موفقیت، ممکن است به نفع هیچ یک از طرفین نباشد و به تشدید درگیری و ناامنی در منطقه منجر شود.

 

انتهای پیام/ ع ن/25

نظر شما