شناسهٔ خبر: 66723118 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک مطالعه: میانگین امید به زندگی در جهان تا سال 2050 حدود 5 سال افزایش خواهد یافت

صاحب‌خبر -

شفقنا- آخرین یافته‌های یک مطالعه جهانی بیماری (GBD) 2021 پیش‌بینی می‌کند که امید به زندگی جهانی تا سال 2050 تا 5 سال در سراسر جهان افزایش می‌یابد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت:‌ «پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بین سال‌های 2022 تا 2050، میانگین امید به زندگی برای مردان حدود 4.9 سال برای مردان و 4.2 سال برای زنان افزایش می‌یابد، یعنی برای مردان از 71.1 سال به 76 سال و برای زنان از 76.2 سال به 80.5 سال افزایش خواهد یافت».

بر اساس این مطالعه جهانی در سال 2021، انتظار می‌رود بیشترین افزایش در کشورهایی رخ دهد که امید به زندگی در حال حاضر پایین‌تر است و به همگرایی افزایش امید به زندگی در مناطق جغرافیایی کمک می‌کند.

این مطالعه که توسط The Lancet منتشر شد، توضیح داد که این روند عمدتاً به دلیل اقدامات بهداشت عمومی است که نرخ بقای بیماری‌های قلبی عروقی، کووید-19 و طیف وسیعی از بیماری‌های عفونی و همچنین بیماری‌های مادر و نوزاد و تغذیه را بهبود بخشیده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که پیشرفت فعلی بیماری‌های غیرواگیر (مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری مزمن انسدادی ریه) و قرار گرفتن در معرض عوامل خطر مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر (مانند چاقی، فشار خون بالا، رژیم غذایی ناسالم و سیگار کشیدن) تأثیر قابل توجهی بر بار بیماری در نسل بعدی خواهد داشت.

بر اساس 88 عامل خطر و پیامدهای بهداشتی مرتبط در 204 کشور و منطقه از سال 1990 تا 2021، دانشمندان انتظار دارند که افراد بیشتری عمر طولانی‌تری داشته باشند، اما سال‌های بیشتری را در سلامت ضعیف سپری کنند.

همچنین انتظار می رود امید به زندگی جهانی از 73.6 سال در سال 2022 به 78.1 سال در سال 2050 افزایش یابد (افزایش 4.5 سال).

دکتر کریس موری، رئیس بخش معیارهای سلامت در دانشگاه واشنگتن و مدیر مؤسسه سلامت گفت: «علاوه بر افزایش امید به زندگی کلی، ما متوجه شدیم که اختلافات در امید به زندگی بین مناطق جغرافیایی کاهش خواهد یافت. معیارها و ارزیابی (IHME) «اگرچه تفاوت‌های بهداشتی بین مناطق با درآمد بالاتر و پایین‌تر باقی خواهد ماند، شکاف‌ها در حال کاهش است و انتظار می‌رود بیشترین افزایش در کشورهای جنوب صحرای آفریقا رخ دهد».

دکتر موری افزود که بزرگترین فرصت برای تسریع کاهش بار جهانی بیماری در مداخلات سیاسی با هدف پیشگیری و کاهش عوامل خطر رفتاری و متابولیک نهفته است.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

 

نظر شما