شناسهٔ خبر: 66719453 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بررسی وضعیت فروش نشان می‌دهد

مسیر متفاوت خودروسازان برای عرضه محصولات/ فروش قسطی خودرو ادامه دارد

اقتصادنیوز: بررسی وضعیت فروش خودوسازان، از مسیرهای متفاوتی که در مسیر عرضه در پیش گرفته‌اند، حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی وضعیت فروش خودروسازان نشان می‌دهد در حالی که ایران خودرو و سایپا از عرضه محصولات خود به صورت فروش فوق العاده تا زمان تعیین تکلیف قیمت های جدید امتناع می کنند؛ برخی از خودروسازان خصوصی مشغول فروش محصولات خود به صورت اقساطی هستند.

البته فراموش نکنیم علاوه بر چالش تعیین قیمت های جدید، ایران خودرو و سایپا همچنان با تعهدات معوق بابت فروش با مکانیزم نوبت دهی در سامانه یکپارچه فروش محصولات خود مواجه هستند. سال گذشته سیاست گذار خودرویی به شرکت های خودروساز تکلیف کرد تا محصولات خود را با مکانیزم نوبت دهی در سامانه یکپارچه فروش عرضه کنند. این تکلیف بار تعهدی خودروسازان را سنگین کرد و شاهد هستیم که ایران خودرو و سایپا تا پایان سال جاری باید به تعهدات خود بابت این مدل فروش پاسخگو باشند.

داستان تعهدات معوق تنها دامن ایران خودرو و سایپا را نگرفته و شاهد هستیم که برخی از خودروسازان خصوصی نیز همچان با تعهدات ایجاد شده در سامانه یکپارچه فروش مواجهه هستند‌.

این تعهدات سبب شده خودروسازان امکان اجرای طرح های فروش جدید را نداشته باشند. اما برخی دیگر از خودروسازان خصوصی نه تنها محصولات خود را در قالب طرح های فروش عرضه می کنند این امکان را نیز برای متقاضیان خود فعال کرده اند که محصولات تولیدی خود را به صورت قسطی واگذار کنند. البته تحلیلگران معتقدند فروش قسطی به دلیل نبود تقاضا در دستور کار خودروسازان قرار گرفته است.

کرمان موتور در جدیدترین طرح فروش خود جک J4 را به صورت اقساطی واگذار می کند. این طرح فروش قسطی تا ۳۱ اردیبهشت امسال برای متقاضیان فعال است.

کرمان موتور تعهد داده جک J4 را بعد از تکمیل پرونده از سوی متقاضیان و واریز مبلغ پیش پرداخت طی ۹۰ روز کاری تحویل دهد.

مشتاقان جک J4 می توانند این خودرو را با پیش پرداختی حدود ۵۴۰ میلیون تومان در اختیار بگیرند. بازه پرداخت الباقی قیمت این خودرو نیز ۱۸ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۰ ماهه از سوی مدیران این خودروساز کرمانی در نظر گرفته شده است.

متقاضیانی که بازه ۱۸ ماهه را انتخاب می کنند باید هر سه ماه یک بار حساب خود را حول و حوش ۵۰ میلیون تومان شارژ کنند.

چنانچه بازه ۲۴ ماهه از سوی مشتریان انتخاب شود، هر سه ماه یکبار باید چکی به مبلغی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان را پاس کنند. اگر متقاضیان بازه پرداخت ۳۰ ماهه را انتخاب کنند هر فصل باید ۳۵ میلیون تومان پس انداز کنند.

جک J4 در ۶ رنگ عرضه می شود. مدیران کرمان موتور این محصول خود را با رنگ های سفید  مشکی، قرمز، آبی زنگاری، خاکتری طوسی روشن متالیک و قهوه ای متالیک در دسترس متقاضیان قرار می دهند.

عرضه محصولات خودروسازان به صورت قسطی بر قیمت بازاری آنها اثر گذاشته و منحنی قیمت بازاری را نزولی می کند.

نظر شما