شناسهٔ خبر: 66716325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تشدید حملات اسرائیل به سراسر غزه؛ از بمباران کمپ آوارگان جبالیا در شمال تا اردوگاه نصیرات در مرکز

صاحب‌خبر -

شفقنا- در حالی که سازمان ملل خواستار بازگشایی گذرگاه های زمینی برای ارسال کمک شده است، اسرائیل غزه را مورد حمله قرار می دهد.با تشدید بحران انسانی، ارتش اسرائیل حملاتی را در سراسر غزه از جمله اردوگاه جبالیه در شمال انجام می دهد.

به گزارش شفقنا از الجزیره، نیروهای اسرائیلی به بمباران کمپ آوارگان جبالیا در شمال غزه ادامه داده اند، جایی که حمله نظامی اسرائیل در حال تشدید بحران انسانی در بخش ویران شده فلسطین است.

حماس روز جمعه اعلام کرد که جنگجویانش در حال نبرد با نیروهای متجاوز اسرائیلی در کوچه‌های باریک جبالیه – بزرگترین اردوگاه آوارگان نوار غزه – در برخی از شدیدترین درگیری‌ها از زمان بازگشت سربازان به منطقه یک هفته پیش هستند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، نیروهای اسرائیلی در روزهای اخیر حملات خود را به شمال غزه افزایش داده و بیش از 100 هزار نفر را آواره کرده اند.

ساکنان می گویند که تانک ها و خودروهای زرهی اسرائیل در اعماق قلب جبالیه حرکت کرده اند در حالی که بولدوزرها خانه ها و مغازه ها را تخریب می کردند.

هانی محمود، خبرنگار الجزیره در گزارشی از دیرالبلاح در مرکز غزه، گفت که دفاع مدنی فلسطین اعلام کرد که حداقل 93 جسد ظرف 24 ساعت از “خیابان ها و کوچه های” جبلیه کشف شده است.

محمود گفت: «آنها می گویند هنوز اجساد بیشتری در مناطقی وجود دارد که نمی توانند به آنها برسند.

در همین حال، درگیری میان گروه‌های مسلح فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در سایر مناطق ساحلی نیز گزارش شده است.

شاخه‌های مسلح حماس، گردان‌های قسام، و شاخه مسلح جهاد اسلامی فلسطین، گردان‌های قدس، روز جمعه اعلام کردند که جنگنده‌های آنها یک «پست فرماندهی» اسرائیل را در جنوب شهر غزه گلوله‌بار کردند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، همچنین در بیانیه‌ای نادر گفت که جنگنده‌های حماس در 10 روز گذشته 100 خودروی ارتش اسرائیل را در تمام «جبهه‌های جنگ» هدف قرار داده‌اند و تلفاتی نیز برجای گذاشته‌اند.

14 نفر در بمباران مرکز غزه توسط اسرائیل کشته شدند

خبرگزاری وفا می گوید در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه ای در اردوگاه آوارگان نصیرات 14 فلسطینی کشته شدند.

وفا به نقل از منابع پزشکی غزه می گوید که تلفات این حمله شامل کودکان کشته شده و ده ها زخمی است. حمله هوایی به خانه ای سه طبقه در قسمت جنوبی کمپ اصابت کرد.

منبع: الجزیره

نظر شما