شناسهٔ خبر: 66713005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

در دومین سفر استانی دولت به مازندران رقم خورد

از افتتاح چهار کلان‌پروژه بندری تا توسعه بیمارستان رازی

رئیس جمهور و برخی وزرای او در تعطیلات آخر هفته گذشته راهی استان مازندران شدند تا در جریان روند اجرای مصوبات دور اول سفرهای استانی قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله رئیسی در این سفر و با حضور در شورای اداری استان گفت: باور ما این است که در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد که قابل حل به دست جوانان با کفایت و کارآمد این کشور نباشد؛ باور و منطق ما باور و منطق «ما می‌توانیم» است؛ چرا که منطق ما نمی‌توانیم و نمی‌شود مورد قبول مردم، انقلاب و اقتضای انقلابی اندیشیدن و عمل کردن نیست.
دکتر رئیسی احیای ۳۹۵ واحد تولیدی را گواه و جلوه آن دانست که با ظرفیت‌های موجود در استان و کشور کارهای بزرگی می‌شود انجام داد. وی اظهار کرد: امروز همچنین در جریان بازدید از روستای خرماکلا شاهد جلوه‌های زیبایی از جذب مشارکت مردمی در اقتصاد بودم که توسط خود روستاییان رقم خورده بود و شاهد روستایی بودیم که حتی یک نفر بیکار نداشت یا گزارش خانمی را شنیدیم که می‌گفت به تنهایی ۷ هزار کارآفرین را سازماندهی کرده است؛ این‌ها نشان می‌دهد خیلی از اوقات فعالان اقتصادی و کارآفرینان می‌توانند بدون تسهیلات و حمایت دولتی کارهای بزرگی انجام دهند و ما فقط باید موانع را از سر راه آن‌ها کنار بزنیم.
آیت‌الله رئیسی در این سفر در جریان بازدید از بندر نوشهر با اشاره به توسعه تجارت کشور به‌ویژه با همسایگان، دستوراتی برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این بندر صادر کرد.
او همچنین ضمن بازدید از انبار کالاهای اساسی و همچنین انبار خودروهای موجود در این بندر که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته، با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود هرگونه کالا به بنادر بدون ثبت سفارش، بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای باقیمانده در این بندر تأکید کرد.
همچنین  با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت و همزمان با افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید در استان مازندران به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران علاوه بر افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائمشهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری افتتاح کرد.
عین‌اللهی، وزیر بهداشت در این مراسم با اشاره به انتظار  هفده‌ساله مردم قائمشهر برای تکمیل این بیمارستان، از هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی دولت مردمی برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان خبر داد و گفت: تا پیش از دولت مردمی نیز با هزینه‌کرد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه، پیشرفت فیزیکی کامل نبوده و تجهیزات مورد نیاز هم تأمین نشده بود. 
وی افزود: این بیمارستان در ۶ طبقه و زیربنای ۲۴ هزار متر مربع ساخته شده و ظرفیت آن در حال حاضر ۳۰۰ تخت و دارای امکانات تخصصی و تصویربرداری و ۱۰ اتاق عمل است که قابلیت ارتقا به ۳۲۰ تخت نیز وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به استان مازندران ضمن بازدید از بندر امیرآباد، چهار پروژه بندری به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان را افتتاح کرد.
مهرداد بذرپاش در این سفر ضمن بازدید از بندر امیرآباد چهار پروژه بندری را به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح کرد.
بر اساس اعلام مدیر کل بندر امیرآباد دو پروژه از این چهار پروژه با سرمایه بخش خصوصی و دو پروژه دیگر نیز جزو طرح‌های سرمایه‌ای و دولتی بود که در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان به بهره‌برداری رسید.
پروژه‌های بندری افتتاح شده با سرمایه بخش خصوصی شامل کارخانه تولید خوراک دام و طیور برای شرکت آرین پروتئین سویای پارس به ظرفیت ۴۸ هزار تن با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر و پروژه ساخت مخازن روغن خوراکی متعلق به شرکت آرین پروتئین سویای فارس، با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر است که توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
همچنین، پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی افتتاح شده در بندر امیرآباد شامل سیستم اطفای حریق بندر با ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری به شکل فنی از نوع پلی اتیلن در محدوده ۱۱۳ هکتار از اراضی عملیاتی بندر با هزارو700 میلیارد ریال اعتبار طی مدت ۳۲ ماه و پروژه مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا، سوله ای به مساحت ۵۲۰ مترمربع در محوطه ۳هزارو500  مترمربع با راه دسترسی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۱۲ متر افتتاح شد.
گفتنی است، در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران، دستگاه کمک ناوبری (آی.ال.اس) فرودگاه شهدای ساری و همچنین پارک جنگلی شهید نوبخت و ۸هزارو433 واحد مسکونی افتتاح و ۱۴۷ قطعه زمین در مازندران به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد.

نظر شما