شناسهٔ خبر: 66712955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مهمانی شورانگیز امام‌رضایی‌ها

تهران روز گذشته در آستانه میلاد با سعادت امام مهربانی، یکی از زیباترین شب‌های خود را با حضور پرشور خانواده‌ها در اجتماع بزرگ «امام‌رضایی‌ها» در خیابان کریم‌خان تهران تجربه‌ کرد. در این اجتماع که از میدان هفت‌تیر تا ولیعصر امتداد داشت، جمعیتی به عشق مولای‌شان از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم‌، آمده بودند.

صاحب‌خبر -
مردم میزبان مردم
در جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها که ساعت ۱۶ در تهران آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت، بیش از ۴۰۰ موکب خدمات فرهنگی و پذیرایی برای این مراسم ارائه می‌دادند و ۱۲ هزار نفر در این موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کردند. خادمان این مراسم در موکب‌ها از گروه‌های جهادی و خیران تهرانی بودند و شهرداری تهران هم در این مراسم برنامه‌های زیرساختی را مهیا کرد‌ و هزینه‌های دیگر مراسم توسط مردم و گروه‌های جهادی و خیران تأمین شد. 
   
استقبال زیاد مردمی از جشن امام‌رضایی‌ها
با توجه به خاطره خوش مردم تهران از راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر و جشن سال گذشته امام‌رضایی‌ها در میدان خراسان، مطابق پیش‌بینی‌ها استقبال از مراسم در حد بالایی صورت گرفت و ده‌ها هزار خانواده تهرانی همراه کودکان و نوجوانان خود، خودشان را به مراسم رساندند و لحظه به لحظه بر شمار جمعیت نیز افزوده می‌شد. عشق امام علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) در دل همه ایرانیان جا دارد و مختص گروه خاصی نیست و به همین دلیل هم از هر طیف و طبقه اجتماعی، از هر سن و سالی با هر اعتقاد و باوری در مراسم حضور داشتند. تعداد زیادی از مهمانان امسال نیز از شهرستان‌ها آمدند و خودشان را سر سفره امام رضا(ع) رساندند. 
   
از «سلام فرمانده» تا «ایران حرم است»
از بخش‌های جذاب این اجتماع بزرگ در میدان هفتم تیر، اجرای سرود سلام فرمانده با حضور مداحان اهل بیت(ع‌) بود ضمن آن‌که در این جشن نما‌آهنگی با صدای محمدحسین پویانفر و علی‌اکبر حائری در کنار سرودی دیگر با محوریت «ایران حرم است» -برگرفته از‌جمله شهید حاج قاسم سلیمانی - تولید و پخش شد. از دیگر بخش‌های مورد استقبال مراسم، غرفه‌های بازی بود. در یکی از همین غرفه‌ها به نام کافه‌بازی، پدرها فرصت دارند سه دقیقه با دخترهای‌شان به رقابت بپردازند و در زمینه دارت، جورچین و برج مسابقه‌ای هیجانی بدهند. 
   
از خدمت‌رسانی تا ایجاد کمال امنیت 
موکب‌های مختلف فرهنگی و خدماتی برای اجرای برنامه و پذیرایی در مسیر خیابان کریم‌خان جانمایی شده بودند. همچنین جایگاه ویژه‌ای برای مردم در میدان‌ ولی‌عصر‌(عج) در نظر گرفته شد‌ تا گروه‌های مختلف به اجرای سرود، نما‌آهنگ و برنامه‌های‌شان بپردازند. یکی از مشکلات مراسمی این‌گونه، تولید حجم بالای زباله و رهاسازی آنها در معابر بود اما شهرداری امسال تلاش کرده بود این مسأله را مدیریت کند لذا تعداد زیادی از پاکبانان زحمتکش همزمان زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کردند.علاوه بر نیروهای شهرداری، حضور نیروهای انتظامی در سراسر مسیر مشهود بود تا مراسم‌ در کمال امنیت و آرامش برگزار شود. 

نظر شما