شناسهٔ خبر: 66712914 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

پشت پرده حذف تراکتور و فروش باشگاه/ فوتبال برد و باخت دارد آقای مالک!

بعد از شکست و حذف تراکتور از جام حذفی مالک این باشگاه بار دیگر از تیمداری پشیمان شد!

صاحب‌خبر -

در اینکه ثروتمندان بخش خصوصی با ورود به فوتبال و هزینه کردن در این فوتبال که هیچ سود مالی در پی ندارد، کار بزرگی می‌کنند و باید قدردان آنها بود شکی نیست. این هم یک حقیقت است که آنها نیز انسان هستند و ممکن است در لحظاتی دچار ناامیدی شده و از تصمیم خود پشیمان شوند.

همه در فوتبال دوست دارند که در ایران هم مثل همه جای دنیا فوتبال خصوصی باشد و همین اهمیت باعث شده قدر بخش خصوصی که به فوتبال آمده را بیشتر بدانیم. از آنها حمایت کنیم و نگذاریم دلسرد شوند اما تمام این حقایق نافی یک حقیقت دیگر نمی‌شود!

فوتبال برد و باخت دارد و نباید حتی بعد از یک شکست سنگین و بزرگ دست به دامان بهانه‌های کهنه و نخنما شد. متاسفانه چون این روش‌ها در فوتبال ما جواب داده و هنوز هم می‌دهد، هنوز کاربرد دارد و به کرات می‌بینیم مدیران و مربیانی که ز این بهانه استفاده کرده و می‌کنند!

درست مثل دست‌های پشت پرده یا جمله نمی‌خواهند ما جام بگیریم، این دلسردی از تیم داری و پس دادن آن نیز یک تاکتیک قدیمی است. تاکتیکی که لااقل برای کارشناسان و اهل فن جواب نمی‌دهد!

اولین باری که محمدرضا زنوزی بعد از هزینه‌های بسیار و به خاطر مشاوره‌های اشتباه و انتصاب افراد غیر فوتبالی در باشگاه محبوب و پرطرفدار تراکتور اعلام دلسردی کرد و گفت که می‌خواهد امتیاز این تیم را واگذار کند، همه نگران شدیم و هر کس با هرچه دستش می‌رسید سعی در منصرف کردن او کرد.

اما می‌بینیم که بعد از بار اول، دیگر کسی خیلی این تهدید را جدی نگرفته و نمی‌گیرد. تهدیدی که بعد از شکست تراکتور مقابل مس رفسنجان و خروج از جام حذفی دوباره تکرار شد!

شکستی که سبب شد هواداران تراکتور برای چندمین بار در این فصل علیه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه شعار دهند و به دنبال این اتفاق زنوزی اعلام کند که در پایان فصل جاری تصمیم دارد تراکتور را واگذار و دیگر در عرصه تیمداری و باشگاهداری فعالیتی نداشته باشد.

از فصل آینده لیگ الیت آسیا با سهمیه ۲+۱ ایران برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس از لیگ سهمیه مستقیم گرفته‌اند و قهرمان جام حذفی می‌تواند به پلی آف برود. تراکتور با نتایج خوب اخیر روی این هدف زوم کرده بود که حالا آن را از دست داده و این شکست مهم است اما نه اولی است و نه آخری!

همانطور که هواداران هم حق دارند بعد از بازی و دیدن ناکامی تیم محبوب خود شعار بدهند. قرار نیست به صرف تیمداری و هزینه یا زحمت کشیدن مربی و بازیکن، هیچکس نظر واقعی خود را به ایشان نگوید. فوتبال است و نتیجه در آن تعیین کننده، تیمی هم که نتیجه نگرفته به صورت طبیعی شعار می‌خورد!

استفاده از این اهرم و به رخ کشیدن زحمات قبلی و هزینه‌های بسیار نه می‌تواند و نه باید که روی ضعف‌های فعلی تراکتور را بپوشاند. همانطور که هنوز هم این تیم شانس کسب عنوان سومی در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. هدفی بسیار مهم و با ارزش که تراکتور باید در سه بازی پایانی برای آن بجنگد. الان وقت ناامید شدن نیست آقای زنوزی!

بیشتر بخوانید: تراکتور قربانی قانون نانوشته؛ نزنی می‌خوری!/ شمشیر دولبه علیه تیم محبوب

نظر شما