شناسهٔ خبر: 66711889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

از خروج تا نجات

طی چند روز گذشته چند عکس و خبر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.

صاحب‌خبر -

طی چند روز گذشته چند عکس و خبر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.

خروج از کلاس درس

چند روز پیش بود که اعلام شد معلم‌های طلبه وسط سال تحصیلی کلاس‌ها را رها کرده و  رفته‌اند.

علی رمضانی، مدیر کل سابق فرهنگی هنری به رکنا، در مورد طرح جذب طلبه‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش گفت: «در دولت سیزدهم، در فرایند انتخاب معلم می‌بینیم که طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش با حوزه علمیه در قالب طرح امین، معلم‌هایی جذب شده‌اند که طبق گزارشات میدانی، برخی از اینها نتوانستند نیازهای علمی دانش‌آموزان را سر کلاس‌ها برطرف کنند؛ لذا تعدادی کلاس را وسط سال تحصیلی رها کرده‌اند». 

این خبر با واکنش‌های زیادی همراه بود؛ برخی به حقوق پایین معلمی و سختی کار اشاره کردند و برخی دیگر به تفاوت دیدگاه و اطلاعات بین بخشی از نوجوانان و کودکان و طلاب معلم اشاره کردند. برخی از معلمان نیز عشق و علاقه به ارتباط با دانش‌آموزان و کودکان را یکی از عناصر مهم دانستند.

گل‌ریزی دختران

یکی از عکس‌های بسیار تلخی که منتشر شد، منظره استقبال دختران یک مدرسه از یک مقام دولتی است. مدیر این مدرسه کودکان را مجبور کرده است که در هنگام حضور این مقام خم شوند و گلی بر روی زمین قرار دهند. 

عکس نامناسبی که منتشر شده، دختران را در حال تعظیم در برابر این مرد نشان می‌دهد که حس تحقیرکنندگی فراوانی درباره این دختران از آن دریافت می‌شود.

کارتی که آماده نبود

امسال اولین بار است که هم پایه دهم و هم پایه یازدهم درس‌هایی را باید به صورت نهایی امتحان دهند. 

اعلام شده است که یک مدرک عکس‌دار باید همراه آنان باشد و همچنین کارت امتحان نهایی را باید پرینت بگیرند اما خانواده طی دو روز پایانی هفته درگیر رجوع به سایت اعلام‌شده و تلاش برای دریافت کارت بودند و این کار انرژی بسیاری برد، چراکه کارت‌ها خیلی دیر در سایت قرار گرفت و از طرفی برای همه دانش‌آموزان قرار نگرفت و آنان باید مراجعه می‌کردند تا معلوم شود که چه زمانی می‌توانند کارت را دریافت کنند و البته در نهایت فرصت اعلام‌شده تا یک ساعت قبل از امتحان تمدید شد.

نجات

یکی از عجیب‌ترین واکنش‌های مسئولان، آخر هفته پیش و هم‌زمان با بارش باران و سرازیرشدن سیل در برخی خیابان‌های مشهد رخ داد.

 پس از بارش شدید باران در مشهد و وقوع سیل، در پی تماس یکی از خبرنگاران مشهدی با کلیدری مدیر بحران شهرداری مشهد، وی شرایط بحرانی در شهر را انکار کرد. غرق‌شدن ماشین‌ها در آب را کتمان کرد و آن را آب‌گرفتگی جزئی دانست و حتی این خودروها را کارتنی دانست. البته او کمی بعد از انتشار این گفت‌وگو توسط استاندار خراسان عزل شد. اما این گفت‌وگو ماندگار  شد.

 تصاویری از یک معلم که دانش‌آموزان را بغل می‌کند و از آب عبور می‌دهد یا مرد دیگری که سوار بر قایق بادی در حال گذر از آب است و نجات دو طلبه از تصاویری بود که هم‌زمان با سیل مشهد بازتاب یافت. 

در این سیل حداقل هشت نفر از جمله یک مادر و سه فرزندش در خانه‌‌شان کشته شدند. هنوز آثار این سیل در بخش‌های مختلف شهر مشهد و هشت جاده این استان قابل مشاهده است.

 

نظر شما