شناسهٔ خبر: 66711855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جنایت به خاطر یک نگاه؛ قاتل قبل از فرار از کشور دستگیر شد

مردی که در جریان نزاع به خاطر چشم تو چشم شدن مرتکب قتل شده است، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
جنایت به خاطر یک نگاه/ قاتل قبل از فرار از کشور دستگیر شد
کد خبر: 660486
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۸ ۲۳:۳۰:۰۹

متهم به قتل افغان که هموطن خود را کشته است، به فاصله چند ساعت از جنایت در حالی دستگیر شد که قصد خروج از کشور را داشت.

به گزارش سایت جنایی، متهم این پرونده ساعت ۱۰ شب پنجشنبه در یکی از بوستان‌های جنوب تهران به خاطر چشم در چشم شدن در دو مرحله به نزاع پرداخت و در نهایت مرتکب قتل شد و پس از آن به تکاپو افتاد تا از ایران خارج شود اما هنگامی که با قاچاق‌بر قرار داشت تا او را از ایران خارج کند، دستگیر شد.

رسیدگی به این پرونده زمانی در دستور کار محمدجواد شفیعی، بازپرس پنجم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت که ماموران پلیس گزارش دادند مردی ۲۵ ساله به نام منصور بر اثر زخم چاقویی که به خاطر آن به بیمارستان انتقال یافته، روی تخت اورژانس بیمارستان فوت شده است.

بررسی اولیه مامورانی که قتل را گزارش داده بودند، حکایت از آن داشت که مقتول و قاتل هر دو از اتباع کشور افغانستان هستند. بازپرس جنایی با شنیدن گزارش اولیه با توجه به اینکه صحنه قتل به هم خورده بود، دستور حضور کارشناسان اداره تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ را صادر کرد.

همچنین در شاخه‌ای از تحقیقات دستور شناسایی و پرس‌وجو از خانواده مقتول را صادر و در پی این دستور معلوم شد برادرزن نوجوان منصور با دوستانش به یکی از بوستان‌های جنوب تهران رفته بود تا وسطی بازی کنند. همزمان متهم به قتل که ۲۸ سال دارد سر رسید و در همان اطراف نشست. برادرزن منصور و دوستانش که بازی می‌کردند گمان کردند مرد جوان قصد بر هم زدن بازی‌شان را دارد. به همین دلیل کمی از او فاصله گرفتند و در نهایت با مرد جوان چشم تو چشم شدند که همین باعث شروع دعوای قاتل با برادرزن منصور و دوستان همبازی‌اش شد. در این درگیری، متهم به قتل بینی پسر نوجوان را شکست و پس از آن دعوا به طور موقت پایان یافت. پس از آن پسر نوجوان با صورتی خونی و بینی متورم به خانه منصور که داماد خانواده‌ آنها بود رفت و  شوهرخواهر خود را از دعوا مطلع کرد.

در ادامه منصور به هواخواهی از برادرزن زخمی همراه چند نفر دیگر به قصد تلافی به پارک محل درگیری رفتند که در نهایت منصور توسط مرد مهاجم کشته شد.

بازپرس کشیک قتل پایتخت بعد از افشای این جزئیات، دستور دستگیری متهم را صادر کرد و کارآگاهان پلیس آگاهی هویت متهم و محل اختفای احتمالی او را به دست آوردند. در نهایت متهم یک ساعت بعد در یکی دیگر از بوستان‌های جنوب تهران در حالی دستگیر شد که با قاچاق‌بر قرار داشت تا با خروج از ایران از مجازات فرار کند.

متهم به قتل پس از دستگیری گفت: در درگیری چاقویی را که مقتول با خودش آورده بود، از او گرفتم و خودش را زدم.

بازپرس محمدجواد شفیعی پس از انجام تحقیقات اولیه دستور بازداشت موقت متهم و انتقالش به اداره دهم پلیس آگاهی را صادر کرد تا همزمان با انجام معاینات دقیق روی جسد مقتول، متهم بازداشت نیز مورد بازجویی قرار گیرد تا جزئیات قتل کشف شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما