شناسهٔ خبر: 66711650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هند:

آمریکا از اهمیت بندر چابهار مطلع است

اقتصادنیوز: جایسوال، سخنگوی وزارت خارجه هند اظهار کرد که ایالات متحده از اهمیت بندر چابهار برای اتصال منطقه‌ای آگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اظهار کرد که ایالات متحده از اهمیت بندر چابهار برای اتصال منطقه‌ای آگاه است.

راندیر جایسوال روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن اهمیت بندر چابهار را درک کرده و این بندر نیز نقش مهمی را در منطقه به‌ویژه برای کشورهای محصور در خشکی ایفا می‌کند.

به نوشته اکونومیک تایمز، جایسوال در یک کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با توافق ایران و هند درباره بندر چابهار گفت: این توافقنامه یک دستاورد بزرگ است.

خبر مرتبط
تجارت برق ایران و ترکیه کلید خورد

اقتصادنیوز: مذاکرات آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه در دیدار مدیرعامل شرکت توانیر با وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور در آنکارا نهایی شد.

وزیر امور خارجه هند نیز پیشتر تاکید کرده بود که این پروژه به کل منطقه سود خواهد رساند و مردم نباید دیدگاه محدودی نسبت به آن داشته باشند.

آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که هر کشوری که با ایران تجارت کند، با «خطر احتمالی تحریم‌ها» مواجه می‌شود و اعلام کرد که از توافق بین تهران و دهلی نو در مورد بندر چابهار آگاه است.

منابع به اکونومیک تایمز گفتند که در نوامبر ۲۰۱۸، ایالات متحده، هند را از برخی تحریم‌ها برای توسعه بندر چابهار و ساخت یک خط راه‌آهن که آن را به افغانستان متصل می‌کند، معاف کرده بود.

به گفته منابع، هند تا بدین لحظه دقت کرده است که هیچ نهاد تحریم شده‌ای از ایران را در پروژه چابهار دخیل نکند.

برچسب‌ها:

نظر شما