شناسهٔ خبر: 66710831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

۵ دلیل بازداشت نشدن زیباکلام به روایت آخرین کتابش ۵ دلیل بازداشت نشدن زیباکلام به روایت آخرین کتابش

صادق زیباکلام در آخرین کتابی که از او منتشر شده است، ۵ دلیل مهم درباره اینکه چرا بازداشت نمی‌شود، بیان کرده است. «چرا شما را نمی‌گیرن و آخرش چی میشه؟» عنوان آخرین کتابی است که به قلم صادق زیباکلام چهره سیاسی اصلاح طلب، توسط انتشارات روزنه به چاپ رسیده است. زندانی سیاسی شدن را برای خودم افتخار

صاحب‌خبر -

صادق زیباکلام در آخرین کتابی که از او منتشر شده است، ۵ دلیل مهم درباره اینکه چرا بازداشت نمی‌شود، بیان کرده است.

«چرا شما را نمی‌گیرن و آخرش چی میشه؟» عنوان آخرین کتابی است که به قلم صادق زیباکلام چهره سیاسی اصلاح طلب، توسط انتشارات روزنه به چاپ رسیده است.

زندانی سیاسی شدن را برای خودم افتخار نمی‌دانم

زیباکلام دلیل چهارمی هم در کتابش برای عدم دستگیری از سوی نهاد‌های امنیتی کشور ذکر کرده است. وی در این باره این چنین نوشته است: «بسیاری از فعالین سیاسی و کسانی که در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و مدنی هستند، خیلی نگران به زندان افتادن شان نیستند؛ یا قبول کرده اند که زندانی شدن و به زندان افتادن هم بخشی از مبارزه و بخشی از فعالیت‌های مدنی و اجتماعی آنهاست... در عین حال، به زندان افتادن و زندانی سیاسی شدن برای بسیاری ممکن است یک جور افتخار و سربلندی باشد... من شوربختانه اینگونه نیستم. ضمن احترامی که برای زندانیان سیاسی قائلم، خودم اصراری ندارم که زندانی شوم و با پوزش بسیار از زندانیان و مبارزین سیاسی، زندانی شدن را برای خودم افتخار نمی‌دانم. من مسیری که برای خودم برگزیده ام، نوشتن است. بار‌ها و بار‌ها هم گفته ام که آنچه برای من اولویت دارد، نوشتن و گفتن است.»

وی در جای دیگر می‌گوید: «در برخورد با حکومتی ها، مطلقا اینگونه برخورد نمی‌کنم که من هیچ ترس و واهمه و نگرانی از به اوین رفتن ندارم و آن را افتخار می‌دانم. بلکه برعکس نشان می‌دهم که هیچ علاقه و هیچ اصراری به زندانی شدن ندارم و شاید آن‌ها هم متقابلا در آن صورت نیازی نمی‌بینند که خواسته باشند به اصطلاح، «رویم را کم کنند» و من را سر جایم بنشانند.»

۵ دلیل زیباکلام در آخرین کتابش درباره دلیل بازداشت نشدنش

این فعال سیاسی دلیل پنجم خود را در نحوه برخورد و تعامل با دانشجویان جستجو می‌کند و می‌گوید: «هیچوقت اهل کینه توزی، بدل گرفتن و انتقام جویی از دانشجویانم نبودم. صد البته که خیلی وقت‌ها از رفتار بی ادبانه برخی از آن‌ها سرکلاس و یا مخالفت‌های خیلی تند و بی ادبانه شان با مطالبم سرکلاس ناراحت و عصبانی می‌شدم. اما هیچوقت آن‌ها را به دل نمی‌گرفتم.»

هیچ تهدید بالقوه و بالفعلی برای نظام نیستم

زیباکلام بعد از ذکر دلایل خود، به این نتیجه می‌رسد که کسانی که در تشکیلات امنیتی جای گرفته اند نه فارغ التحصیل رشته هایی، چون فیزیک، داروسازی و .. بلکه فارغ التحصیل علوم انسانی از جمله علوم سیاسی هستند و به شدت حزب اللهی. چه بسا که برخی از آن‌ها اتفاقا در دانشگاه تهران و یا یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد با او درس هم داشته اند یا استاد راهنما، مشاور و داور رساله شان بوده است.

صادق زیباکلام تاکید دارد که هزینه به زندان انداختن او برای نظام خیلی بیشتر از فایده اش باشد. آنگونه که خود می‌نویسد: «نشان دادم که نه هیچ خطری برای نظام دارم و نه هیچگونه ارتباط تشکیلاتی با هیچ جریان سیاسی دارم؛ بنابراین هیچ تهدید بالقوه و بالفعلی برای نظام محسوب نمی‌شوم.»

منبع: خبرآنلاین

منبع: fararu-736182

نظر شما