شناسهٔ خبر: 66709106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

وزیر کشور می‌گوید تصاویر برخورد ماموران با یک زن «جور دیگری» منتشر شده است!

صاحب‌خبر -

پیام ما نوشت:

دور تازه گشت ارشاد که از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده همواره حمایت قاطع دو چهره را در پی داشته است؛ سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا و احمد وحیدی وزیر کشور. در حالی که دولت سیزدهم هنوز مسئولیت راه‌اندازی مجدد گشت‌های ارشاد را نپذیرفته و رئیس هیات دولت همچنان از اظهارنظر شفاف و مستقیم درباره عملکرد گشت‌های حجاب و عفاف در سطح خیابان‌های شهر دوری می‌کند، وزیر کشور از بازگشت دوباره این گشت و عملکرد ماموران تمام قد دفاع می‌کند. این حمایت همه جانبه تا آنجا پیش رفته که او در جدیدترین اظهارنظر درباره بدرفتاری ماموران فراجا در برخورد با یک زن و انتقال او به ون گشت ارشاد از این رفتار هم دفاع کرده است. احمد وحیدی انعکاس تصاویر این برخورد در شبکه های اجتماعی را «جور دیگری» خوانده و رفتار ماموران گشت ارشاد را «عمل بر طبق ضوابط» خوانده است.

وزیر کشور، در پاسخ به پرسشی دربارهٔ برخورد با مأموران متخلف فراجا و علت اطلاع‌رسانی نکردن در این زمینه و ایجاد شائبه‌هایی در اذهان مردم، گفت: «طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند، با او برخورد می‌شود. اما آنچه که شنیدم در فضای مجازی دربارهٔ یک مورد خاص پخش شده است و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده است، اما آن فرد در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و درواقع خود را برهنه کرده است.» وحیدی او ادامه داد: «نیروی انتظامی با پتویی ایشان را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده است؛ اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. باید از تقطیع و انحراف موضوعات جلوگیری کرد تا کاری که فراجا براساس موازین قانونی به آن عمل کرده است، جور دیگری مطرح و حاشیه‌سازی انجام نشود.»

سخنان سایر اعضای کابینه 

اعضای کابینهٔ سیزدهم در حاشیهٔ جلسهٔ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالاتشان پاسخ دادند. در این جمع، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دربارهٔ میزان آلودگی رود ارس، رئیس سازمان انرژی اتمی از نتیجهٔ مذاکراتش با دبیرکل آژانس انرژی اتمی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رفع یکی از موانع پیش روی صادرکنندگان صنایع‌دستی توضیحاتی دادند.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، «علی سلاجقه»، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در واکنش به برخی اخبار نسبت به میزان آلودگی رود ارس و مضرات آن، با بیان اینکه رود ارس را کاملاً پایش می‌کنیم، تأکید کرد: آن آلودگی‌هایی که مطرح است، به هیچ عنوان واقعیت ندارد. «جواد اوجی»، وزیر نفت، نیز با اعلام اینکه خط لولهٔ فرآوردهٔ نفتی از تبریز، خوی تا ارومیه به طول ۲۲۲ کیلومتر آمادهٔ بهره‌برداری است،‌ توضیح داد: از این طریق، بنزین، نفت گاز و نفت‌کوره را به‌راحتی انتقال می‌دهیم و مانع تردد تانکرهای نفتکش در این مسیر خواهیم بود. این طرح بالغ‌بر هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است. او افزود: همچنین در کیفی‌سازی پالایشگاه تبریز، تبدیل فرآورده‌های نفت گاز یا گازوئیل به «یورو۵» آمادهٔ بهره‌برداری است. 

روزانه پنج میلیون لیتر تولید نفت گاز یورو۵ را خواهیم داشت که به بهبود محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک می‌کند. «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی با تشریح نتیجهٔ مذاکراتش با گروسی، گفت: علاوه‌بر مفاد بیانیهٔ مشترک اسفند ۱۴۰۱، حدود نیمی از موارد باقیماندهٔ کشورمان با آژانس حل‌وفصل شد. دو مکان باقیمانده هم در فرایند حل‌وفصل قرار دارد. طبق برنامهٔ توافق‌شده معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند. او با اشاره به سخنان گروسی مبنی‌بر احتمال شکل‌گیری فضای جدید با ایران، گفت: بله منظور ایشان عملیاتی شدن همان سه پاراگرافی است که در بیانیهٔ مشترک اسفند ۱۴۰۱، بین طرفین به امضا رسید.

«احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد، نیز با اشاره به حاشیهٔ توافق مالیاتی سازمان امور مالیاتی و تجار صنعت طلا، گفت: اعضای صنف طلا و جواهر معتقدند یکی از آیین‌نامه‌های قاچاق کالا ذیل سامانهٔ جامع تجارت برای هم‌صنفی‌هایشان مشکلات را به‌وجود آورده است که با دستور ویژهٔ رئیس‌جمهور، وزارت صمت اطلاعیه‌ای منتشر کرد. مواردی از آیین‌نامهٔ مذکور که برای طلافروشان مشکلاتی را به‌وجود آورده بود با رعایت مفاد کلی قانون حذف شد. او همچنین اعلام کرد تمام اصناف کشور موظف هستند در حوزۀ ممیزیِ مالیاتی به‌سمت شفافیت، الکترونیکی شدن و فاصله گرفتن از روش‌های کاغذی و سنتی بروند.

رفع یکی از موانع صادرات صنایع‌دستی

«عزت‌الله ضرغامی»، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از رفع یکی از موانع پیش روی صادرکنندگان صنایع‌دستی خبر داد. او با اشاره به اینکه به دولت پیشنهاد داده بودیم فعالان صنایع‌دستی بتوانند آزادانه هر میزان که خواستند صنایع‌دستی را از کشور خارج کنند و ارز آن را وارد کشور کنند، افزود: در جلسهٔ امروز هیئت دولت مصوبهٔ بسیار خوبی برای صنایع‌دستی داشتیم که خبر خوب و خوشی برای همهٔ مردم ایران است و درنتیجهٔ آن یکی از موانع صنایع‌دستی که  موانع صادراتی آن است، برطرف می‌شود.

 «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به انعقاد قرارداد تجهیز و بهره‌برداری ۱۰سالهٔ فاز اول بندر شهیدبهشتی چابهار با شرکت هندی آن را در افزایش انگیزهٔ سرمایه‌گذاری طرفین مؤثر خواند. او همچنین گفت: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، تا ۲۶ اردیبهشت امسال رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد است. امیدوارم امسال رکورد دیگری در ترانزیت کشور رقم بزنیم. 

«علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت نیز در این جمع از مصوبهٔ حمایتی دولت در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تأمین فولاد و سیمان برای ساخت‌وساز برای مسکن حمایتی تضمین شد. وزارت نیرو و صمت مکلف شدند نیازهای لازم برای تأمین فولاد و سیمان را مهیا کنند. بورس کالا مکلف شد فولاد و سیمان را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تأمین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کنترل بسیاری خوبی بر مصالح ساختمانی مسکن حمایتی انجام شود.

«علیرضا زاکانی»، شهردار تهران، نیز با اشاره به قرارداد واردات اتوبوس، ون و تاکسی‌های برقی شهرداری تهران با خودروسازان چینی، گفت: شهرداری تهران به‌ازای هر دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی برقی چینی ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کند. او همچنین خبر داد که عملیات عمرانی مسیر نعل‌اسبی‌شکل خط ۹ متروی تهران حد فاصل پارک چیتگر تا منطقهٔ دولت‌آباد از روز چهارشنبه شروع شده است.

نظر شما