شناسهٔ خبر: 66708983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از رشد گردشگری دبی تا جابه‌جایی 13 میلیون مسافر در «جاده توسعه»

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،خبرگزاری رسمی عراق ، البیان، الشرق الاوسط، عکاظ عربستان و الجزیره.

صاحب‌خبر -

البیان: 

رشد گردشگری دبی را به آفاق جدید سوق می دهد

مقامات بخش گردشگری امارات، با اشاره به اینکه دبی با تنوع بخشیدن به محصولات گردشگری و توسعه خود ادامه می‌دهد، گفتند که دبی رویکردی چند جانبه را در یک سیستم کاری یکپارچه دنبال می‌کند تا رشد بخش گردشگری را به سمت افق هاى جدید سوق دهد. 

آنها توضیح دادند که امارت علاوه بر تبدیل شدن به یک مرکز مالی و تجاری جهانی، پس از تبدیل شدن به مقر شرکت های بین المللی بزرگ در منطقه، به دستاوردهای زیادی در زمینه گردشگری تجاری و کنفرانس ها دست یافته است. آنها خاطرنشان کردند که دبی به سرعت به سمت گردشگری تخصصی و پزشکی حرکت کرده است وسالانه بیش از نیم میلیون گردشگر به منظور درمان از این امارت بازدید می کنند.

 

الجزیره: 

شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک در غزه

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از 7 اکتبر سال گذشته، 15 هزار و 103 کودک در نوار غزه، طی حملات اسرائیل، به شهادت رسیده‌اند.

طی حمله اسرائیل به یک منزل در خیابان الصحابه در شهر غزه، سه کودک شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

در حمله‌ای دیگر به ساختمانی در منطقه السدره در شرق غزه، چندین نفر شهید و زخمی شدند.

همچنین در حمله اسرائیل به منزلی در جنوب شهر رفح، 4 فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

از طرفی خبرنگار الجزیره از شهادت محمد جحجوع و و شماری از افراد خانواده وی در اثر حمله اسرائیل به منزل این شهید در شمال نوار غزه خبر داد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

جابه‌جایی ۱۳ میلیون مسافر در «جاده توسعه»

شرکت راه آهن عمومی عراق وابسته به وزارت حمل و نقل اعلام کرد برای جابه‌جایی سالانه 13 میلیون مسافر از طریق «جاده توسعه» برنامه‌ریزی می‌کنیم .

یونس خالد العکبی با اعلام این خبر افزود: قرار است خطوط راه آهن در مراحل بعدی به تمام استان‌های عراق کشیده شود و در صورت تحقق این امر، انتظار می‌رود در آمدهای حاصله از طریق جاده توسعه معادل با درآمدهای نفتی باشد.

الکعبی تاکید کرد: در وزارت حمل و نقل در نظر داریم سالانه 13 میلیون مسافر را از طریق جاده توسعه جابه‌جا کنیم و این تعداد در بین قطارهای سریع السیر توزیع می‌شود که 4 ساعت در روز را به جابه‌جایی مسافران، 12 ساعت را برای حمل کالا و کانتینر و 6 ساعت را برای تعمیر و نگهداری روزانه اختصاص خواهیم داد .

عکاظ عربستان: 

جزئیات توانمندسازی زنان سعودی در تحول ملی 

برنامه ملی تحول عربستان برای سال 2023 در گزارش خود برجسته ترین دستاوردها را در بسیاری از وزارتخانه ها، برنامه ها و ابتکارات نشان داد. براساس این گزارش درصد زنان در پست های مدیریتی میانی و ارشد به 43.7 درصد رسیده است، در مقایسه با سهم 28.6 درصدی در سال 2017. با توجه به تأثیر تحول بر توانمندسازی زنان، تعداد ذینفعان به 1700 نفر از رهبران زن که از برنامه آموزش رهبری و راهنمایی بهره مند هستند، رسید.

در خصوص خانواده‌های مولد، فروش آنها با حمایت بانک توسعه اجتماعی از زمان راه‌اندازی چشم‌انداز 2030 بیش از 15 میلیارد ریال بوده است که بارزترین آن نرخ مشارکت اقتصادی زنان با 28.7 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته بود که در واقع به 34.2 درصد رسید.

الشرق الاوسط: 

تبدیل معروف‌ترین زندان صدام به موزه 

تصمیم دولت عراق برای برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی در ساختمان معروف به شعبه پنجم استخبارات رژیم معدوم صدام بحث و جدل‌های زیادی را در میان موافقان و مخالفان این پروژه به وجود آورده است، به گونه‌ای که برخی تاکید دارند وضعیت کنونی شعبه پنجم استخبارات با توجه به خیل میلیونی زائران، زیبنده منطقه کاظمیه نیست.

مردم عراق در خصوص تصمیم دولت این کشور دچار اختلاف نظر شدید شده‌اند.

دولت عراق قصد دارد این مکان را به موزه تبدیل کند و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و مراکز فرهنگی در اطراف آن بسازد در حالیکه این مکان، افزون بر جنایاتی که در آن صورت گرفته است، شاهد اعدام صدام حسین رئیس‌جمهور سابق در سال 2006 نیز بوده است.

 

نظر شما