شناسهٔ خبر: 66708072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

انهدام پهپاد پیشرفته آمریکایی در آسمان یمن

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از انهدام چهارمین پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط سامانه دفاع هوایی یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ظهر امروز در اظهاراتی اقدام این کشور مبنی بر ساقط کردن پهپاد MQ-۹ با استفاده از موشک‌های زمین به هوای بومی را به صورت رسمی تأیید کرد.

پایگاه خبری المیادین گزارش داد، وی خاطرنشان کرد که نیروهای دفاع هوایی یمن این پهپاد پیشرفته آمریکایی را در آسمان مأرب شمالی واقع در شرق یمن هدف قرار داده‌اند.

خبر مرتبط
پنهان‌کاری وزارت خارجه آمریکا درباره تعلیق رابرت مالی

اقتصادنیوز: انتقادها از وزارت خارجه آمریکا بابت پنهان‌کاری درباره دلایل تعلیق از کار «رابرت مالی»، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران بالا گرفته است.

سریع ضمن قرائت بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که این چهارمین پهپاد آمریکایی است که در جریان عملیات فتح موعود و جهاد مقدس یمنی‌ها در پشتیبانی از نوار غزه ساقط شده است.

این بیانیه تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن بر آمادگی کامل خود در تمام سطوح زمینی دریایی و هوایی تاکید دارند و تمامی تلاش‌های دشمن با شکست مواجه خواهد شد.

برخی منابع صبح امروز سقوط این پهپاد آمریکایی در منطقه الخسیف در وادی عبیده واقع در جنوب شرق استان مأرب را اعلام کرده بودند، اما این خبر به صورت رسمی تأیید نشده بود.

خبرنگار المیادین گزارش داد که این چهارمین پهپاد آمریکایی از نوع MQ-۹ است که نیروهای دفاع هوایی یمن از هشتم نوامبر گذشته تاکنون آن را ساقط کرده اند. یش از این در روز ۲۵ آوریل یکی از این پهپادها توسط نیروهای دفاع هوایی یمن و در جریان تجاوز به حریم هوایی این کشور در استان صعده واقع در شمال یمن ساقط شد.

دبیرکل جنبش انصار الله یمن در سخنرانی دیروز خود درباره تحولات منطقه به‌ویژه نوار غزه گفت: آمریکایی‌ها از طریق بمب‌هایی که برای حمله به شهرها و غیرنظامیان در اختیار دشمن اسرائیلی قرار می‌دهند، نقش اساسی در تجاوز به نوار غزه دارند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها این طرح را برنامه‌ریزی کردند که «اسرائیل» گذرگاه و شهر رفح را هدف قرار دهد و از ورود کمک‌ها به نوار غزه برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین جلوگیری کند. نظامیان اشغالگر در کمین هستند و فلسطینی‌هایی را که از رفح آواره می‌شوند، هدف قرار می‌دهند. هزاران خانواده فلسطینی بارها و بارها در شرایط سخت و خطرناک آواره می‌شوند و گرفتار رنجی می‌شوند که دشمن به دنبال آن است.

نظر شما