شناسهٔ خبر: 66705422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رییس جمهور:

رهاسازی هدف آزادسازی ساحل نیست

ساری- رییس جمهور گفت: هدف از آزادسازی ساحل رهاسازی نبود بلکه آبادسازی در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری مازندران با بیان این که پسماند معضل و مساله مازندران است، افزود: پسماند و زباله ها، خانواده‌ها و مردم را رنج می‌دهد از این رو رفع مساله پسماند اولویت این سفر است و باید برای آن اولویت تعیین کرد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید مرکبات و برنج در مازندران، تعیین تکلیف و ساماندهی زنجیره تولید برنج اعم از کاشت، داشت و بازاریابی را ضروری دانست و به جهاد کشاورزی و استانداران شمالی ماموریت داد تا زنجیره تامین برنج را ساماندهی و تدوین کنند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با اظهار این که کشورهای همسایه و دوست خواهان مرکبات ما هستند، تصریح کرد: در عین برنامه ریزی برای صادرات، باغداران نیز نباید زیان کنند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رئیس جمهور گفت: در رابطه با سواحل برنامه ما رهاسازی نبود بلکه آزادسازی و آبادسازی است و مردم باید از این مناطق استفاده کنند در این حوزه برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس جمهور درباره مناطق آزاد گفت: باید مراقبت کرد تا منطقه آزاد به منطقه واردات تبدیل نشود و باید به منطقه تولید تبدیل و نباید از منطقه مسیر قانونی خود منحرف شود.

رواج ارتفاع سازی در مازندران

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به برنامه تامین مسکن در مازندران، تهیه زمین را از مشکلات برشمرد و گفت: در زمینه مسکن در جاهایی که زمین نداریم باید ارتفاع سازی صورت گیرد و مرتفع سازی در استان باید رواج یابد.

وی افزایش بهره‌وری را مهم دانست و گفت: باید از بهره برداری برای رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بهره گرفت.

وی با بیان که مازندران دارای تاریخ و پیشینه و مدنیت است، حفظ هویت مازندران همراه با دینداری، دلدادگی به انقلاب و ارزش‌ها را مهم برشمرد و در بخش دیگری از سخنانش آشنایی با پارک‌های فناوری را ضروری دانست و گفت: علاوه بر این باید برای صنایع دستی در استان بازار تولید شود.

به گزارش بازار، در این نشست براساس اعلام معاون اجرایی رییس جمهور و براساس ارزیابی های صورت گرفته، پیشنهاد برکناری ۱۰ مدیرکل ناکارآمد مازندران ارائه شد.

نظر شما