شناسهٔ خبر: 66701764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مشاور رئیس جمهور ازبکستان در امور دینی:

ایمان و عقیده مسلمانان براساس میانه‌روی، تسامح و اعتدال است

مشاور رئیس جمهور ازبکستان در امور دینی با بیان این که اسلام دین میانه‌روی است، تاکیدکرد که ایمان و عقیده مسلمانان براساس میانه‌روی، تسامح و اعتدال است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، مظفر، مشاور رئیس جمهور ازبکستان در امور دینی، در کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس در شهر قازان برگزار می‌شود که نماد تربیت اسلامی، صلح و همزیستی میان اقوام و ادیان مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط روسیه و کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد و تجارت و فرهنگ بر اهمیت همکاری‌های دو جانبه در موضوعات علمی و فرهنگی تاکیدکرد.

مظفر افزود: همه ما می‌دانیم که اسلام، دین میانه‌روی است و خداوند در سوره بقره فرموده است که یرید اللهُ بکم الیسرَ و لا یریدُ بکم العُسرَ لذا ایمان و عقیده مسلمانان براساس میانه‌روی، تسامح و اعتدال است. 

وی ادامه داد: ازبکستان در دوره‌های مختلف تاریخی یکی از مراکز تربیتی بوده و همواره به تسامح و میانه‌روی و اعتدال فرا می‌خوانده است و این اصول در اندیشه دانشجویان دانشگاه دولتی تاشکند و مدرسه عرب در بخارا، زمینه‌ تربیت دانشمندان را تشکیل می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور ازبکستان با بیان این که ازبکستان جدید، تجربه خوبی در همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقوام مختلف را دارد، گفت: ماموریت اصلی ما تدریس دین اسلام و اصول آن براساس مراجع دست اول و رساندن رویکرد مسالمت‌آمیز قرآن کریم به همه مردم است.

وی با بیان این که ما معتقدیم با چشم‌پوشی از گرایش‌های قومی و دینی، اصل همه ما یکی است، خاطرنشان کرد: برگزاری این گردهمایی در حالی که جنگ‌های مختلفی با پوشش اسلام در جریان است، می‌تواند از رویکرد مسالمت‌آمیز اسلام پرده بردارد.

گفتنی است، کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" دیروز (پنج‌شنبه) با حضور و سخنرانی دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما