شناسهٔ خبر: 66701448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

معرفی مستند David Holmes: The Boy Who Lived | دوستی هری پاتر با بدلکارش! معرفی مستند David Holmes: The Boy Who Lived | دوستی هری پاتر با بدلکارش!

مستند David Holmes: The Boy Who Lived (دیوید هولمز: پسری که زندگی کرد)، یک فیلم مستند محصول سال ۲۰۲۳ است که داستان عجیب دیوید هولمز بدلکار را روایت می‌کند که پس از یک سانحه سر صحنهٔ فیلم‌برداری یکی از فیلم‌های دنیای سینمایی «هری پاتر»، فلج شد. دیوید هولمز، بدلکار دنیل ردکلیف در این مجموعهٔ محبوب

صاحب‌خبر -

مستند David Holmes: The Boy Who Lived (دیوید هولمز: پسری که زندگی کرد)، یک فیلم مستند محصول سال ۲۰۲۳ است که داستان عجیب دیوید هولمز بدلکار را روایت می‌کند که پس از یک سانحه سر صحنهٔ فیلم‌برداری یکی از فیلم‌های دنیای سینمایی «هری پاتر»، فلج شد. دیوید هولمز، بدلکار دنیل ردکلیف در این مجموعهٔ محبوب جهانی بود. این فیلم مستند دوستی نزدیک دنیل ردکلیف و دیوید هولمز، تأثیر از دست دادن بخشی از بدن و همزمان انعطاف‌پذیری در پذیرش اتفاقات زندگی و شخصیت الهام‌بخش دیوید را به‌تصویر می‌کشد.

این فیلم مستند توسط شخص دنیل ردکلیف تهیه شده است و نگاهی جذاب به‌زندگی دیوید هولمز، روحیهٔ منعطف وی و دوستی ‌ماندگاری که این دو شخص پس از سانحه رخ‌داده داشتند و دارند، ارائه می‌دهد. تا آنجایی که ما می‌دانیم، دیوید هولمز در صنعت فیلم، عمدتاً به‌عنوان هماهنگ‌کننده بدلکاری و همچنین اجرای بدلکاری در این حوزه فعال باقی مانده است. با وجود تصادفی که زندگی او را تغییر داد، او با استفاده از تجربه و تخصص گسترده خود به‌مشارکت در پروژه‌های سینمایی مختلف ادامه داد.

دنیل ردکلیف و دیوید هولمز در پشت صحنه فیلم‌برداری مجموعهٔ هری پاتر

حادثهٔ سنگینی که دیوید هولمز پشت سر گذاشت، تأثیر عاطفی عمیقی بر شخصیت وی در آینده داشت. درحالی‌که او به‌دلیل فلج شدن با چالش‌های فیزیکی بی‌شماری مواجه بود، ضربات روحی و عاطفی نیز به‌همان اندازه آسیب جسمی، قطعاً نه کمتر، وی را تحت فشار سهمگینی قرار داده بود. دیوید با اندوه، تنها از دست دادن و تغییر ناگهانی مسیر زندگی خود را احساس می‌کرد. بااین‌حال، انعطاف‌پذیری و اراده‌اش، به‌او اجازه داد تا هدفی پیدا کند و با دوستان و همکارانش ازجمله دنیل ردکلیف ارتباط برقرار کند. دوستی پایدار آن‌ها منبعی از قدرت برای دیوید شد و زندگی این بدلکار را به‌کل تغییر داد، نگاه این انسان به‌ادامهٔ زندگی و امید به‌داشتن امید.

دنیل ردکلیف پس از تصادف دیوید هولمز، نقش مهمی در حمایت از او ایفا کرد. دوستی نزدیک آن‌ها فراتر از همکاری صرف در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» گسترش یافت و دنیل در طول روند درمان و بهبودی دیوید، همواره درکنار او باقی ماند. خواه ازطریق تشویق عاطفی، کمک عملی یا صرفاً بودن درکنار او، حمایت بی‌دریغ دنیل ردکلیف دوست‌داشتنی به دیوید کمک کرد تا با چالش‌هایی که با آن روبه‌رو بود کنار بیاید و آن‌ها را کنار بزند و به‌زندگی بازگردد. دیوید هولمز پس از حادثه‌ای که در صحنهٔ فیلم‌برداری برایش رخ داد، درنهایت به‌کار در صنعت فیلم بازگشت و با وجود چالش‌های ناشی از آسیب‌دیدگی‌های فراوان، او به‌عنوان هماهنگ‌کنندهٔ بدلکاری و اجراکنندهٔ بدلکاری به‌حرفهٔ خود ادامه داد. عزم و مقاومت دیوید به‌او اجازه داد تا در حوزهٔ کاری خود فعال باقی بماند و الگویی برای همکاران و دوستان و بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان شود.

تیم سازندهٔ هری پاتر در کنار دیوید هولمز در مستند David Holmes: The Boy Who Lived

پس از تصادف دیوید هولمز که باعث فلج‌ شدن او در حین انجام حرکت پروازی در نقش بدلکار دنیل ردکلیف در نقش شخصیت هری پاتر در فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 (هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول) در سال ۲۰۱۰ شد، صنعت فیلم، ایمنی در اجرای صحنه‌های خطرناک بدلکاری را بسیار جدی‌تر گرفت. به‌عنوان‌مثال، اتحادیه‌ها و سازمان‌های صنعتی، الزامات ایمنی اجباری را در قراردادها و دستورالعمل‌ها قرار دادند. اطمینان از ارتباطات مؤثر و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در مجموعه فیلم‌ها برای جلوگیری از حوادث این چنینی بسیار مهم بوده و حال دیگر بخشی جدایی‌ناپذیر از الزامات ساخت فیلم، حداقل در هالیوود است و با تمام اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای که هر روزه رخ می‌دهد، برای بازیگران و بدلکاران و حتی عوامل پشت صحنه، است. در سال‌های اخیر با وجود توجه به‌جزئیات فراوان، حادثه‌های تلخی در جلو و پشت دوربین رخ داده است و یکی از آن‌ها ماجرای تیراندازی ناخواسته با تیرهای واقعی توسط الک بالدوین در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ بود که بالدوین در هنگام فیلم‌برداری در سانتافهٔ نیومکزیکو، هنگام شلیک در صحنه‌ای به‌اشتباه با اسلحهٔ پر، باعث کشته شدن فیلم‌بردار پروژه، هالینا هاچینز و مجروح کردن کارگردان فیلم شد. حادثه‌ای غیرعمد که زندگی کاری و شخصی الک بالدوین را به‌کل نابود کرد؛ نویسنده، کمدین و تهیه‌کننده‌ای که در طول حرفهٔ خود افتخارات گوناگونی از جمله سه جایزهٔ گلدن گلوب و سه جایزهٔ اِمی کسب کرده‌ است و علاوه‌براین، نامزد دریافت یک جایزهٔ اسکار نیز شده ‌است.

به‌عنوان مثال SAG-AFTRA (انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا)، ایمنی اجراکنندگان ازجمله محافظت فیزیکی در هنگام بدلکاری را در اولویت قرار داده است و آن‌ها منابع، دستورالعمل‌ها و کدهای رفتاری ایمنی را برای متخصصان این صنعت ارائه می‌کنند. همچنین International Stunt Academy (آکادمی بین‌المللی بدلکاری)، بر آگاهی از ریسک‌ها و خطرات و آموزش مهارت‌های شناسایی خطر برای دانشجویان و مربیان و متخصصان بدلکاری تأکید دارد.

دنیل ردکلیف و دیوید هولمز در پشت صحنه فیلم‌برداری مجموعهٔ هری پاتر در کنار هم

فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان و شرکت‌های تولید فیلم حال دیگر استانداردهای ایمنی جهانی را چنین اجرا می‌کنند:

آموزش و پرورش:

هماهنگ‌کننده‌های بدلکاری باتجربه را استخدام می‌کنند که پروتکل‌های اولیه و ساده ایمنی را درک کنند و بتوانند آن‌ها را در صحنهٔ فیلم‌برداری اجرا کنند و همچنین خدمه اطمینان حاصل کنند که همه اعضای کادر آموزش، خود دستورالعمل‌های ایمنی را به‌درستی دریافت کرده و رعایت می‌کنند و این موضوع شامل درک کارکرد تجهیزات، رویه‌ها و پروتکل‌های اضطراری است.

ارزیابی ریسک:

در مراحل پیش‌تولید، ارزیابی ریسک به‌صورت دقیق و کامل انجام شود. خطرات بالقوه مربوط‌به‌صحنه‌های بدلکاری و البته انجام این بدلکاری‌های برای خلق جلوه‌های ویژه و سایر سکانس‌های اکشن شناسایی شوند و همچنین استراتژی‌هایی برای کاهش هر خطر احتمالی چیده شده و از ایجاد خطر جلوگیری شود و درواقع اقدامات ایمنی را برای به‌حداقل رساندن خطرات اجرا کنند.

جلسات ایمنی:

جلسات ایمنی به‌صورت منظم با کل خدمه برگزار شود. در مورد نحوهٔ اجرای دستورالعمل‌های ایمنی، رویه‌های اضطراری و هر خطر خاص مرتبط با پروژه گفت‌وگو شود.

تجهیزات ایمنی:

وسایل ایمنی مناسب را برای بدلکاران تهیه کنند، ازجمله کلاه ایمنی، پد، بند و لباس محافظ و این تجهیزات ایمنی به‌طور منظم بازرسی و نگه‌داری شوند تا از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل شود.

دنیل ردکلیف در مستند David Holmes: The Boy Who Lived

دنیل ردکلیف در ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۹ در کشور انگلستان و در غرب شهر لندن به‌دنیا آمد. او تنها فرزند آلن جرج ردکلیف، یک نمایندهٔ ادبی و مارسیا گرشام، استعدادیاب بازیگری و تئاتر بود که در فیلم‌های مختلفی برای شبکه بی‌بی‌سی استعدادیابی می‌کرد. دنیل ردکلیف، بازیگر انگلیسی است که در سن ۱۲ سالگی با ایفای نقش شخصیت محبوب هری پاتر در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» به‌شهرت جهانی رسید و برای این نقش چندین جایزه و نامزدی دریافت کرد. ردکلیف نقش پاتر را در تمامی هشت فیلم این مجموعه بازی کرده است.

فیلم Harry Potter and the Philosophers Stone (هری پاتر و سنگ جادو) محصول سال ۲۰۰۱، فیلم Harry Potter and the Chamber of Secrets (هری پاتر و تالار اسرار) محصول سال ۲۰۰۱، فیلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (هری پاتر و زندانی آزکابان) محصول سال ۲۰۰۴، فیلم Harry Potter and the Goblet of Fire (هری پاتر و جام آتش) محصول سال ۲۰۰۵، فیلم Harry Potter and the Order of the Phoenix (هری پاتر و محفل ققنوس) محصول سال ۲۰۰۷، فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince (هری پاتر و شاهزاده دورگه) محصول سال ۲۰۰۹، فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1 (هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول) محصول سال ۲۰۱۰ و سرانجام فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2 (هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم) محصول سال ۲۰۱۱.

دن هارتلی، کارگردان مستند David Holmes: The Boy Who Lived

دن هارتلی، کارگردان و تهیه‌کننده با‌استعداد انگلیسی است و در یورکشایر دیلز بزرگ شده و درابتدا و پیش از ورود به‌صنعت سینما و فیلم‌سازی، در رشتهٔ حقوق تحصیل می‌کرد. در طول سال‌ها، او در پشت صحنهٔ ساخت فیلم‌های بزرگی چون همین مجموعهٔ «هری پاتر» و چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول و دو فیلم از کارگردانی نامی و افسانه‌ای سینما، ریدلی اسکات، حضور داشته و در زمینه‌های مختلف تجربه‌اندوزی برای ساخت فیلم‌های مستند و کوتاه خود کرده است. وی با ساخت فیلم کوتاه Love You, Joseff Hughes (دوستت دارم، جوزف هیوز)، نامزد دریافت جایزه‌ٔ معتبر بفتا شده است.

منبع: zoomg-368482

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه

6 مستند جذاب درباره آدم‌های مشهور و ماجراهای باورنکردنی

ادامه مطلب

بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است

ادامه مطلب

بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است

ادامه مطلب
برچسب ها
نظرشما
اینجا بنویسید
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
کد را وارد کنید
ارسال
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد
اشتراک گذاری
پیشنهاد ویرایش
ارسال به تلگرام ارسال به فیسبوک ارسال به توئیتر

نظر شما