شناسهٔ خبر: 66701184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

نخستین پردیس سینمایی شهرستان دزفول افتتاح شد

در آستانه چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول، عصر امروز پنج‌شنبه نخستین پردیس سینمایی شهرستان دزفول با حضور مسئولان حوزه هنری کشور، مدیران سینمایی و جمعی از هنرمندان و مسئولان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی،رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در این برنامه، اظهارداشت: این اتفاق نمود و شاهدی موثق بر جدیت در ایده فراتهران حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

محمد شهباز گهروئی افزود: حوزه هنری در گام دوم انقلاب اسلامی و در راهبرد تحولی خود نه یک پایگاه ستادی که دریچه‌ای در جای‌جای زیست‌بوم ایران اسلامی، برای تبلور هنر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بی‌شک نقش ساختارهای فرهنگی هنری مانند سینما می‌تواند نقشی تسهیل‌گر و تسهیل‌کننده در این راه باشد.

شهباز گهروئی خاطرنشان کرد: ما خانواده حوزه هنری عزممان را جزم کرده‌ایم که هرچه در توان داریم در راه تعالی هنر متحرک به‌کار ببندیم.

وی گفت: پردیس سینمایی دزفول در کنار سینما اکسین اهواز، سینما کیهان آبادان و زیرساخت‌های دیگری که در حال توسعه هستند، نوید روزهای پربارتری را در هنر استان خوزستان می‌دهند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان افزود: بنده به‌عنوان یک خوزستانی که دغدغه هنر و ادبیات را دارد، اتفاق امروز را رخدادی تاریخی برای حوزه هنر و سینمای شمال خوزستان می‌دانم و از همه کسانی که در این راه کمک کردند قدردانی می‌کنم.

محمد شهباز گهروئی افزود: در شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر زندگی می‌کنند و در این جغرافیا از داشتن چنین زیر ساخت‌هایی محروم بودیم که جای تعجب هم داشت.

وی ادامه داد: امروز در نقطه خوبی ایستاده‌ایم و این نقطه عطف و آغاز یک راه بلند است. ایده فراتهران که در حوزه هنری به‌طور جدی در حال پیگیری است، در شهرستان‌های استان‌های مختلف در حال تسری پیدا کردن است.

به گفته‌ی وی، در کمتر دستگاهی شاهد این توجه و نگاه هستیم که بیاید و سرمایه‌گذاری و هزینه کند تا پهنه و جغرافیای تاثیرگذاری خود را افزایش دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این مراسم، گفت:امروز شاهد به ثمر رسیدن یکی از پروژه‌هایی هستیم که از سال‌ها پیش برایش تصمیم‌گیری شده بود و زحمت زیادی نیز برای آن کشیده شد و خوشبختانه مورد استقبال خوب مردم خونگرم دزفول نیز قرار گرفته است.

 عبدالحمید قره‌داغی اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی در کنار وظایف متعدی که درمورد تربیت و حمایت از هنرمند متعهد و انقلابی، و تولید آثار هنری فاخر دارد؛ یک وظیفه دیگر آن توسعه فضاهای فرهنگی و اداره سینماهایی است که در طی سال‌های پس از پیروی انقلاب اسلامی به حوزه هنری سپرده شده است.

وی افزود: در حوزه هنری در سال ۱۳۹۸ با تعدادی سینما مواجه بودیم که در سال‌های منتهی به دهه ۹۰ فرسوده شده و با توجه به تغییر فضاهای فرهنگی و سینمایی، کارایی خود را از دست داده بودند.

قره‌داغی ادامه داد: در حوزه هنری با تلاش دوستان و موسسه بهمن سبز، یک کارگروه جدی برای تجمیع و توسعه فضاهای سینمایی و فرهنگی حوزه هنری تشکیل شد و ما شاهد سینماهایی مدرن با کارایی روز، و شاهد مجموعه‌های فرهنگی باشیم که علاوه بر سینما و تئاتر، سایر نیازهای فرهنگی آن منطقه را نیز از جمله کتابفروشی، عرضه محصولات فرهنگی و فضای بازی کودکان برآورده کند.

وی تصریح کرد: قصد ما این است که سینماهای حوزه هنری تبدیل به یک فضای امن برای حضور خانواده ها شود با این هدف که گسترش امنیت اجتماعی برای خانواده‌ها اتفاق بیفتد.

قره‌داغی با بیان اینکه در این مسیر سعی کرده‌ایم از شرکای تجاری خوب استفاده کنیم؛ اظهار کرد: در حوزه هنری در ساخت سینماها همانند بخش خصوصی بوده و از منابع دولتی به‌طور مستقیم بی‌بهره هستیم. در هر شهر و استانی اگر مسئولان آن منطقه با ما همراهی کردند و بخشی از منابع را به این سمت آوردند ما استفاده کردیم، در غیر اینصورت ما از منابع غیردولتی و فضاهای موجود، و تبدیل و افزایش بهره‌وری آن‌ها برای ایجاد سینما استفاده کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری در سال ۱۳۹۸ قریب به ۷۰ سالن چراغ روشن داشت و امروز در اردیبهشت ۱۴۰۳ و با افتتاح مجموعه مهر مادر دزفول، این عدد به قریب به ۲۰۰ سالن ارتقاء پیدا کرده است که در حال ارائه خدمت هستند و از این عدد نیز بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بازسازی و مدرن شده است.

عبدالحمید قره‌داغی خاطرنشان کرد: این‌ها مجموعه‌ای از زحمات همکاران ما در حوزه هنری، موسسه بهمن سبز، موسسه سینمایی سوره و همچنین حمایت مسئولین کشوری است که امروز توانسته‌ایم در نقاط مختلف این فضاها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به بازسازی سینما اکسین اهواز، افزود: از مهم‌ترین بازسازی‌ها مجموعه مهر کوهسنگی مشهد با ۱۳ پرده نمایش، سبزوار ۵ پرده، سینما ۲۹ بهمن تبریز ۹ پرده، ارومیه ۷ پرده، کردستان ۷ پرده و سینما کیهان آبادان با ۴ پرده نمایش است.

به گفته‌ی وی، امروز شاهد رنگین‌کمان متنوعی از فضاهای فرهنگی هستیم که علاوه بر برطرف کردن نیاز سینمایی مناطق مختلف، محلی برای برگزاری سایر رویدادهای فرهنگی از جمله نشست‌های شعر و داستان، و همچنین عرضه محصولات فرهنگی و کتاب است.

رئیس سازمان سینمایی سوره نیز در این مراسم گفت: پردیس سینمایی مهر مادر پس از انجام توافقات لازم در استان خوزستان و تعیین تکلیف تملک این بخش سینمایی برای حوزه هنری از نظر حقوقی و اداری، در طی دو سال توسط موسسه بهمن سبز ساخته شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا جعفریان افزود: این پردیس سینمایی دارای ظرفیت ۴۸۰ صندلی و پنج سالن سینمایی از جمله یک سالن چندمنظوره، یک سالن اختصاصی کودک و نوجوان و یک سالن VIP است و به‌واسطه اینکه ۵ سالن دارد، به‌راحتی این امکان را دارد تا همه فیلم‌های فصول مختلف اکران را به نمایش درآورد و از این جهت محدودیتی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش؛ در این آیین هنرمندان مطرح کشوری رضا میرکریمی، بهروز افخمی، هادی مقدم‌دوست، جلیل سامان، حبیب اسماعیلی، محمدعلی باشه‌آهنگر و عوامل فیلم عطرآلود حضور داشتند و در پایان نیز فیلم عطرآلود برای حاضران اکران شد.

پردیس مهر مادر توسط موسسه بهمن سبز (مجموعه بهره‌بردار سینماهای حوزه هنری) ساخته شده که امروز به بهره‌برداری رسید.

پخش کلیپ، اجرای زنده موسیقی سنتی و قرائت پیام محمد خزاعی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان امور سینمایی از جمله بخش‌های این آیین بود. 

نظر شما