شناسهٔ خبر: 66699624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دبیرکل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی:

زمان آن فرارسیده است که اختلافات خود را کنار بگذاریم

دبیرکل سازمان همبستگی اسلامی تاکید کرد: اکنون زمان آن فرارسیده است که اختلافات عمیق خود را کنار گذاشته و بر مشترکات انسانی بسیار خود تاکیدکنیم.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، احمد فیصل، مشاور دبیرکل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی، "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" پیام محمد بن عبدالکریم عیسی، دبیرکل این سازمان را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: این کنفرانس در شرایط بین‌المللی بسیار سخت برگزار می‌شود، به گونه‌ای که جهان شاهد تحولات در موازنه قوای مؤثر در صحنه بین‌المللی است؛ به گونه‌ای که ما شاهد حوادثی در راستای ایجاد نظم جدید جهانی هستیم که امیدواریم از عدلی بیشتر برخوردار بود و ارزش‌های مساوات و احترام متقابل بر آن حاکم بوده و از دخالت در امور یکدیگر و معیارهای دوگانه به دور باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: انسانیت از اواسط قرن گذشته شاهد موفقیت‌هایی بوده است که شایسته است از آن محافظت شده و در راستای گسترش ارتباط ملت‌ها و کشورهای جهان از آنها استفاده شود؛ همانگونه که پر از عقب‌گرد‌هایی بوده که لازم است مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

دبیرکل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی با اشاره به وقوع بسیاری از جنگ‌ها و درگیری‌ها که موجب وقوع آسیب‌هایی در وجدان بشری شد، بیان کرد که سازمان همبستگی جهان اسلام از هیچ تلاشی برای معرفی اسلام و میانه‌روی فروگذار نکرده و به بررسی بسیاری از پرونده‌های مهم جهانی پرداخته و اولویت خود را ارتباط با نهادها و سازمان‌های اسلامی قرار داده است.

وی اظهارداشت: ما در سازمان همبستگی کشورهای اسلامی اعتقاد داریم که زمان آن فرارسیده است که اختلافات عمیق خود را کنار گذاشته و بر مشترکات انسانی بسیار خود تاکیدکنیم که به ارتباطات مثبت براساس حسن همجواری و احترام به انسان و حقوق آن فرامی‌خواند و حق انسان در انجام مناسک دینی خود را محترم می‌شمارد. 

گفتنی است، کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" امروز (پنج‌شنبه) با حضور و سخنرانی دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما