شناسهٔ خبر: 66698770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

اختصاصی از کن۷۷؛ فیلم جنایی طنزآمیز!

صاحب‌خبر -

18:38

محمد حقیقت / جشنواره کن: همانگونه که پیش‌تر خبر داده بودیم، امسال از برخی کشورهایی که در بخش رسمی یا شرکت نداشتند و یا به ندرت اثری از آنها در این بخش حضور داشتند، فیلم‌هایی انتخاب شده که یکی از آنها فیلمی با اسم یک کم عجیب «تبدیل شدن به یک رولپلاک گینه» (on becoming a Guinea dowel) ساخته رونگانو نوینونی فیلمساز اهل گینه است. این فیلم برای نمایش در بخش «نوعی نگاه» انتخاب شده.
فیلم شروع جالب و کنجکاوی برانگیز دارد؛ دیر وقت شب، در جاده بیرون شهری، خانم راننده با داشتن نقابی ویژه، در حال رانندگی است و بنظر می‌آید دارد از یک جشن بالماسکه برمی‌گردد. او موزیک شادی برای خود گذاشته، پس از لحظاتی متوجه یک جسد رها شده در جاده ای خلوت می‌شود، با احتیاط بیرو ن می‌آید و جسد را وارسی می‌کند. شخص مُرده، عموی اوست. ابتدا با مادر و سپس با پدرش تماس تلفنی می‌گیرد و موضوع را خبر می‌دهد، دیالوگ‌هایی که بین آنها رد وبدل می‌شود، فوری فضای کلی فیلم را به تماشاگر نشان می‌دهد که با فیلمی طنزآمیز و ابسورد روبرو هستیم!
نه پلیس و نه دیگران حاضر به رسیدگی به وضعیت این جسد نمی‌شوند. پلیس فقط به راننده می‌گوید از کنار جسد تکان نخورد… مدت‌ها بعد، مادر این زن سر می‌رسد و آنها طبق گفت‌وگوی تلفنی که با پلیس دارند، باید تا فردا صبح همانجا بمانند و از جسد مراقبت کنند!
رنگ‌ها شاد اولیه فیلم، رفته رفته تغییر می‌کند و رنگ پریده فیلم از فردای آن شب عوض می‌شود.
سرانجام پلیس جسد را به بیمارستان می‌برد و حکایت با همان شیوه طنزآلود ادامه پیدا می‌کند.
این اثر بین فیلم‌های نوعی نگاه، جذاب بنظر می‌رسد.

نظر شما