شناسهٔ خبر: 66698497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

روایتی جدید از پلیس از برخورد خشن گشت ارشاد با یک زن | محسن برهانی: کور نیستیم و فرق برهنه‌شدن و برهنه‌کردن را می‌فهمیم

صاحب‌خبر -

نامه نیوز نوشت:

فردِ موصوف بدون هیچ‌گونه مشکلی به مقرِ انتظامی منتقل و روند اقداماتِ قانونی برای ایشان انجام گردیده است.

نامه نیوز – بازگشت گشت‌های ارشاد تحت عنوان «طرح نور» و رویه‌ای که برای ترویج حجاب و مقابله با بی‌حجابی در پیش گرفته شده است، در روزهای گذشته بارها حاشیه ساز شده و مورد نقد قرار گرفته است. تازه‌ترین خبر اما مربوط به ویدئویی است که دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. طبق ویدئو مورد اشاره دو مامور زن گشت ارشاد در تلاش برای دستگیری یک زن هستند که کار به زد و خورد می‌کشد چنانچه لباس از تن شهروندی که گویا حجابش مشکل داشته ، در می‌آید! در ادامه این ماجرا ماموران مربوطه پتو آورده و زن را پتوپیچ داخل ون می‌برند.

واکنش‌ها به این موضوع گسترده بود و از آنجایی هم شدت گرفت که آقای وزیر کشور در مقام دفاع برآمد. وزیر کشور با همان لحن حق‌به‌جانب همیشگی گفت که نیروی انتظامی «طبق ضوابط» عمل کرده است. وی در کمال خونسردی گفت  «به خانمی تذکر حجاب داده شده، اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است.»

این سخنان اما اصلا کمکی به کاهش انتقادات و حواشی نکرد. شاهد آنکه محسن برهانی، حقوقدان در توئیتر او به تذکر داد و نوشت که «کور نیستیم و فرق برهنه‌شدن و برهنه‌کردن را می‌فهمیم».

در ادامه اما شاهد ارائه توضیحاتی از سوی پلیس بودیم. مرکز اطلاع‌رسانی فاتب اعلام کرد: در مورخه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، واحدِ ویژه‌ اجرای طرحِ نور در خیابان شهید مطهری توسط احدی از پرسنل آموزش دیدهِ نسوان به یک خانمِ جوان در حال تردد به‌واسطه کشف حجاب و نقضِ علنیِ قانون تذکر داده که متاسفانه نامبرده ضمن هنجارشکنی، اقدام به پاشیدن محتویاتِ داغِ داخل لیوان (نسکافه) به سمت ماموران نموده و به‌صورتی هدفمند قصدِ فرار داشته که در همین حین پرسنلِ نسوان اقدام به پوشاندنِ این خانم نموده و در ادامه به خودرو منتقل می‌شود. 

همچنین در تصاویر بررسی شده دوربینِ داخلِ خودرو نامبرده به موضوع پاشیدن محتویات داغ به سمت ماموران اعتراف که ویدیو هم‌زمان منتشر خواهد شد.

گفتنی است فردِ موصوف بدون هیچ‌گونه مشکلی به مقرِ انتظامی منتقل و روند اقداماتِ قانونی برای ایشان انجام گردیده است.

نظر شما