شناسهٔ خبر: 66698062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس جمهور: بروکراسی پیچیده‌ای داریم که مانع تولید است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهور  گفت: استاندار مازندران باید درباره رفع موانع تولید تولیدکنندگان مازندران جلسه بگذارد و لازم است سرعت کار مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش شفقنا از ایرنا، رئیس جمهور در نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کار تولیدی، اشتغال و کار دانش بنیان  در روستای خرما کلا اجرا شد و باید این مدل از کار اشتغالزا را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه بروکراسی پر زحمت  پیچیده خسته کننده داریم که مانع تولید است بیان کرد: استاندار مازندران باید درباره رفع موانع تولید تولیدکنندگان مازندران جلسه بگذارد و لازم است سرعت کار مورد توجه قرار بگیرد.

رئیسی افزود: در تولید برنج و زنجیره برنج از کاشت تا برداشت و فروش و جدا کردن دست دلالان باید همت کرد و ایجاد زنجیره را مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر دلالی های پر سود که حق تولید کننده و مصرف کننده را ضایع می‌کند تصریح کرد: لازم است نظارت ها در زنجیره تولید افزایش یابد.

وی رفع نیاز داخلی برنج را خواستار شد و خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با استانداران شمالی جلسه بگذارید و میزان تولید داخل و نیاز واقعی را به سرعت ارزیابی کنید و گزارش کار ارائه شود.

رئیسی بر لزوم استفاده از تجربیات میدانی از نیاز و تولید دقیق و جلوگیری از واردات تاکید و اظهار کرد: برنجکار باید به حق قانونی خود برسد.

وی با بیان اینکه برخی بذر‌های برنج تولید بیشتری دارند لزوم رفع نیاز در داخل را خواستار شد و حمایت از کشاورزان را ضروری برشمرد.

رئیس جمهور همچنین بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در حداکثر 10 روز نیازهای حوزه برنج را احصا کنند و راهکاری برای رفع مشکل بیابیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از مشارکت عمومی بهره بگیریم و استاندار مازندران با مشورت نمایندگان باید در استان حل مسئله کنند.

رئیس جمهور با اشاره بر گسترش تجربه میدانی فعالان اشتغالزایی روستای خرما کلا گفت: اهالی خرما کلا کار جدید کردند و دولت باید این کار را توسعه دهد و دوستان سپاه و بسیج باید این تجربه را بسط و گسترش دهند و الان همه هم نظر هستیم و لازم است رفع موانع تولید کنیم.

وی به نقش بانوان در مازندران اشاره و بیان کرد: باید بازاریابی برای صنایع دستی بدون دلالی در مازندران ایجاد کرد.

رئیس جمهور زمینه سازی برای نمایش تولید و بسترسازی برای آشنایی گردشگران با تولیدات مازندران را خواستار شد.

نظر شما