شناسهٔ خبر: 66696522 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه

خروج نهنگ‌ها از بازار ارز/ طلا فرمان صعود داد؛ دلار ساز مخالف کوک کرد

اقتصادنیوز: قیمت دلار و درهم در آخرین روز معاملاتی هفته جاری نزولی شدند؛ قیمت سکه نیز تحت‌تأثیر افزایش قیمت اونس طلا بالا رفت؛ اما در ادامه معاملات پایین آمد و رنج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته حکایت از آن دارد که سکه بازان با نوسان افزایشی روانه بازار شدند؛ اما در ادامه فعالیت کاری خود دنده‌ معکوس گرفتند و عقب نشستند. به عقیده فعالان بازار سکه با سوخت طلای جهانی افزایشی شد؛ اما در ادامه با نوسان کاهشی نرخ ارز ترمز گرفت.

موضوعی که اقتصادنیوز در پیش‌بینی قیمت سکه در روز جاری به آن اشاره کرده و نوشته بود: «باتوجه‌ به رشد طلای جهانی برخی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در روند معاملاتی روز پنجشنبه صعودی شود؛ اما برخی هم می‌گویند اگر نرخ ارز کاهشی شود این اتفاق می‌تواند تا حدودی اثر طلا جهانی در بازار سکه را تعدیل کند.»

در همین رابطه و بر اساس آنچه که در سایت اتحادیه طلا و سکه درج شده است؛ سکه امامی صبح امروز با رشد ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به‌روز گذشته، ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورد اما در نیمه دوم روز با نرخ ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد تا در مقایسه با روز چهارشنبه رنج باشد. همچنین قیمت طلای جهانی بامداد پنجشنبه تا محدوده ۲۳۹۶ دلار رشد کرد و صبح امروز ۲۳۹۲ دلار قیمت خورد؛ این روند عصر امروز و در زمان تدوین این گزارش به ۲۳۸۲ دلار رسیده است.

از منظر تحلیلگران فنی طلای جهانی در حال حاضر در مرز حمایتی ۲۳۸۵ دلار قرار دارد و در صورتی‌که این محدوده را از دست دهد؛ مرز حمایتی مهم بعدی محدوده ۲۳۶۰ دلار خواهد بود. به عقیده آنها درصورتی‌که طلا بالای ۲۳۸۵ ماندگار شود احتمال اینکه دوباره به سمت ۲۴۰۰ دلار خیز بردارد وجود دارد. از سوی دیگر بازار طلای داخلی همچنان تعطیل است و قیمت طلا ۱۸ عیار نیز امروز در حول‌وحوش ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

اما فارغ از بازار طلا و سکه، امروز بازار ارز هم به مانند روزهای گذشته روند کاهشی را دنبال کرد و بر اساس آنچه که خبرگزاری ایرنا اعلام کرده است «قیمت دلار در بازار غیررسمی امروز پنجشنبه بین کانال‌های ۵۷ و ۵۸ هزار تومان در نوسان است.»

 در هرات هم قیمت دلار ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان بازگشایی شد؛ اما نیمه دوم روز تا محدوده ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد. همچنین قیمت درهم نیز برای برگشت به کانال ۱۵ میلیون تومان خیز برداشته است. نرخ حواله درهم صبح امروز با گپ منفی باز شد و عصر امروز با افت ۱۲۰ تومانی، روی مرز ۱۶ هزار تومان ایستاد.

عده‌ای از فعالان بازار می‌گویند در روزهای پایانی ماه نهنگ‌ها یا همان خریداران بزرگ از بازار خارج شده‌اند و از سوی دیگر خریداران کوچک، یعنی ماهی‌ها، به دلیل عدم توان کافی، با نوسان‌های کوچک در حال نوسان‌گیری هستند.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل با قیمت ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار نیز به‌ نرخ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان معامله شد. قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۸ هزار و ۷۲۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۴۹۰ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان است.

نظر شما