شناسهٔ خبر: 66696411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای واشنگتن مبنی بر تاثیرگذاری عوامل بیرونی بر انتخابات این کشور

اقتصادنیوز: مقام های آمریکایی امروز (پنجشنبه) مدعی شدند که افزون بر بر روسیه، چین و ایران، تعداد زیادی از دولت های خارجی و سازمان‌های غیردولتی به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، دیروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در سنا مدعی شد: به طور خاص، روسیه همچنان فعال ترین تهدید خارجی علیه انتخابات ما است. اهداف دولت روسیه در چنین عملیات نفوذی شامل از بین بردن اعتماد به نهادهای دموکراتیک آمریکا، تشدید اختلافات سیاسی-اجتماعی در آمریکا و کاهش حمایت غرب از اوکراین است.

«مارک وارنر» سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعاتی سنا نیز ادعا کرد که بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی از طبقه بندی خارج شده، نه تنها روسیه، چین و ایران، بلکه کوبا، ونزوئلا، شبه ‌نظامیان اسلامگرا و طیفی از «هکرهای خارجی و مجرمان سایبری سودجو» به دنبال تأثیرگذاری بر امور سیاسی آمریکا هستند.

خبر مرتبط
تبعات بازگشت ترامپ به کاخ سفید برای ایران

اقتصاونیوز: بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید یکی از مهمترین موضوعات محافل سیاسی در داخل و خارج ایران است.

این جلسه استماع، نخستین جلسه علنی هیات اطلاعاتی در مورد موضوع مذکور در دوره انتخابات ۲۰۲۴ بود و قرار است جلسات دیگری از جمله با حضور مدیران برخی از شرکت های فناوری برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما