شناسهٔ خبر: 66695168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اولین مقام یهودی دولت آمریکا در اعتراض به جنگ غزه کناره‌گیری کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- در اتفاقی نادر، یک کارمند یهودی در دولت آمریکا در اعتراض به حمایت کشورش از اسرائیل در جنگ غزه کناره‌گیری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: یکی از کارکنان وزارت کشور آمریکا بعنوان اولین نفر از کارکنان یهودی دولت آمریکا لقب گرفت که در اعتراض به حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، علناً استعفا داده است.

«لیلی گرینبرگ کال» دستیار ویژه رئیس ستاد در وزارت کشور، جو بایدن را متهم کرد که از یهودیان برای توجیه سیاست ایالات متحده در درگیری استفاده می کند. کال برای کمپین های ریاست جمهوری بایدن و کامالا هریس کار کرده بود و پیش از پیوستن به دولت، از فعالان و مدافعان قدیمی اسرائیل در واشنگتن و جاهای دیگر بود.

او حداقل پنجمین کارمند میانی یا ارشد دولت است که در اعتراض به حمایت نظامی و دیپلماتیک دولت بایدن از جنگ هفت ماهه اسرائیل علیه مردم غزه، استعفای خود را علنی اعلام کرد. همچنین او دومین منصوب سیاسی است که پس از استعفای یکی از مقامات اداره آموزش میراث فلسطین در ماه ژانویه، این کار را انجام می دهد.

نامه استعفای گرینبرگ کال سرشار از هیجان او از پیوستن به دولتی دمکرات است که معتقد بود در بسیاری از دیدگاه های او برای کشور سهیم است. او نوشت: «با این حال، من دیگر نمی توانم با وجدان راحت به نمایندگی این دولت ادامه دهم.»

گفتنی است کارکنان وزارت خارجه آمریکا دستکم دو نامه دسته‌جمعی در اعتراض به سیاست‌های کشورشان در حمایت از اسرائیل منتشر کرده‌اند.

 

نظر شما