شناسهٔ خبر: 66694661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

موج بارش‌های تندری در خراسان جنوبی از امشب

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی، شدت بارش‌ها امشب و فردا شب برای نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سمیه لطفی با اعلام این خبر اظهار داشت: فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد که وزش باد شدید موقت، گرد و خاک در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا و دید افقی، وقوع رگبار و رعد و برق از مخاطرات آن است.

وی گفت: شدت بارش‌ها امشب و فردا شب برای نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند در برخی نقاط جاری شدن روان آب را در پی داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: هشدار هواشناسی سطح زرد که روزهای گذشته در استان صادر شد تا پایان هفته ادامه دارد و استحکام پوشش گلخانه‌ها، سازه‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی باید مدنظر قرار گیرد.

لطفی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری و احتمال وقوع روان آب و برخورد صاعقه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و خودداری از اسکان، تردد یا چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

وی گفت: بیشترین بارش شبانه روز گذشته به ترتیب در درح سربیشه با 18 میلیمتر، اسدیه 15 میلیمتر، روستای درمیان 11 و گزیک و اسفزار 9 میلیمتر، خرو 8، مود و کفاز 7، النگ 6، حصاردار و کلاته گاویج 5 میلیمتر ثبت شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته بیرجند با حداقل دمای 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای 40 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بود، حداکثر دمای هوا در مرکز استان نیز 31 درجه ثبت شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما