شناسهٔ خبر: 66693233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: تلاش روسیه، چین و ایران برای تاثیرگذاری روی انتخابات ریاست جمهوری

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا تلاش‌ کشورهای خارجی برای آنچه که وی تاثیرگذاری منفی روی انتخابات ریاست جمهوری نامید را زیاد و در حال افزایش خواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه استماع سنا گفت: تعداد فزاینده ای از بازیگران خارجی، از جمله بازیگران غیردولتی، به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده هستند که از جمله آنها می‌توان به روسیه، چین و ایران اشاره کرد. به طور خاص، روسیه همچنان فعال ترین تهدید خارجی برای انتخابات ما است. “اهداف دولت روسیه در چنین عملیات نفوذی شامل از بین بردن اعتماد به نهادهای دموکراتیک ایالات متحده، تشدید اختلافات سیاسی-اجتماعی در ایالات متحده و تحقیر حمایت غرب از اوکراین است.

در همین حال سناتور دموکرات، مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا گفت: ارزیابی‌های اطلاعاتی از حالت طبقه‌بندی‌شده نه تنها روسیه، چین و ایران، بلکه کوبا، ونزوئلا، شبه‌نظامیان اسلامگرا «و طیفی از هکرهای خارجی و مجرمان سایبری با انگیزه‌های سایبری» را شناسایی کرده‌اند که به دنبال تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده هستند.

پس از اینکه سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که نهادهای تحت حمایت کرملین تلاش کرده اند شانس دونالد ترامپ جمهوری خواه برای پیروزی در کاخ سفید را در سال 2016 افزایش دهند، کمیته های کنگره بررسی تلاش های خارجی – به ویژه روسیه – برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا را آغاز کردند. روسیه همه این اتهامات را رد می‌کند.

گفتنی است با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آبان ماه مقامات آمریکایی به طور فزاینده ای نگران خطراتی هستند که هوش مصنوعی برای انتخابات ایجاد می کند، از جمله استفاده از «دیپ فیک» که رای دهندگان را فریب می دهد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما