شناسهٔ خبر: 66691165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حماس: قتل عام غیرنظامیان بیانگر درماندگی صهیونیست‌هاست

جنبش حماس، دولت آمریکا و بایدن را مسئول تشدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی در نوار غزه دانسته و تاکید کرد رژیم فاشیستی و اشغالگر اسرائیل بعد از درماندگی مقابل رزمندگان مقاومت، به قتل عام غیرنظامیان متوسل می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در پی تشدید حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه و قتل عام غیرنظامیان بی‌دفاع جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تشدید تجاوزات وحشیانه ارتش اشغالگر علیه غیرنظامیان در خیابان‌ها ومنازل و محله‌های مسکونی در مناطق مختلف غزه یک رفتار فاشیستی است.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: قتل عام‌هایی که اشغالگران در شهر غزه و شمال نوار غزه مرتکب می‌شوند بیانگر میزان سردرگمی است که ارتش شکست خورده صهیونیستی بعد از استقامت و استواری مردم ما در سرزمین خود دچار آن شده است.

این جنبش تصریح کرد: اشغالگران که در مقابل حملات دردناک مقاومت فلسطین به فرماندهی گردان‌های القسام درمانده شده‌اند به هدف قرار دادن و بمباران غیرنظامیان و قتل عام آن‌ها متوسل می‌شوند.

جنبش حماس از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد و همه نهاد‌های مربوطه خواست تا گام‌های فوری برای مهار جنایات رژیم اشغالگر نازی بردارند و این رژیم را مجبور به توقف جنایات شنیع خود علیه مردم فلسطین کنند.

این جنبش دولت آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهوری آن را مسئول تشدید جنایات وحشیانه و خطرناک صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان و سالمندان دانست.

حماس همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و همه مردم آزاده جهان در همه جا خواست تا جنبش‌های مردمی را برای حمایت از ملت فلسطین در غزه تشدید کنند.

این جنبش بر لزوم فعال سازی همه ابزار‌های فشار لازم بر دولت‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های حامی رژیم فاشیستی صهیونیستی تاکید و آن‌ها را ملزم به اقدام برای توقف ماشین کشتار اشغالگران علیه مردم فلسطین کرد.

این بیانیه حماس بعد از آن صادر شد که ارتش اشغالگر حملات وحشیانه خود را در مناطق مختلف غزه از جمله شهر غزه و شمال غزه تشدید کرده است.

جنگ در نوار غزه برای دویست و بیست و سومین روز متوالی ادامه دارد و در بحبوحه بمباران‌های سنگین که هر روز صد‌ها شهید و زخمی بر جای می‌گذارد، رژیم اشغالگر بر ادامه تهاجم زمینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه اصرار دارد.

وضعیت در نوار غزه در نتیجه بمباران مستمر اشغالگران و تخریب تمامی تمامی مظاهر حیات از جمله ساختمان‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی روز به روز وخیم‌تر می‌شود. وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که این حملات تاکنون ۳۵۲۳۳ شهید و ۷۹۱۴۱ مجروح بر جای گذاشته است.

در مقابل، اما رزمندگان فلسطینی نیز همچون روز‌های ابتدایی به مقاومت و حملات خود ادامه می‌دهند؛ در این راستا گردان‌های عزالدین القسام روز چهارشنبه از اجرای یک عملیات «پیچیده» در منطقه «بلوک ۴» در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه خبر داد که منجر به هلاکت حداقل ۱۲ نظامی اسرائیلی شد، همزمان گروه مقاومت سرایا القدس نیز اعلام کرد که در چندین نقطه از جبالیا، تجمعات نظامیان اشغالگر را مورد هدف قرار داده است.

نظر شما