شناسهٔ خبر: 66690251 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

۷ فوتی و ۳ مفقودی بر اثر وقوع سیل در استان خراسان رضوی

19 دی آنلاین: سرپرست مدیریت بحران استان خراسان رضوی با اشاره به مجموع فوت شدگان و مفقودی‌ها در استان خراسان رضوی که ۱۰ نفر هستند، گفت: مناطق گردشگری، توریستی، تفرجگاهی، بوم گردی و مناسبات خاص در استان خراسان رضوی تا پایان فعالیت سامانه بارشی تعطیل است.

صاحب‌خبر -
رضا عباسی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۸ صبح گفت: درپی بارش قابل توجهی که روز گذشته در شهر مشهد و شهرستان‌های شمالی استان خراسان رضوی داشتیم، در مشهد آبگرفتگی بسیار قابل توجهی اتفاق افتاد.
این مقام مسئول افزود: درپی آبگرفتگی در بسیاری از مناطق شهری، به دستگاه‌های مختلف همچون سازمان آتش نشانی، شهرداری، جمعیت هلال احمر، سپاه و سایر دستگاه‌های ذیربط فراخوان داده شد.
سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی با بیان اینکه درحال حاضر با تلاش نیرو‌های عملیاتی در بسیاری از مناطق رفع آبگرفتگی شده است، گفت: در میدان انقلاب مشهد با توجه به انباشت حجم بسیار قابل توجهی آب، تخلیه آن زمان بر خواهد بود.­
عباسی با اشاره به اینکه در منطقه سیدی حدود ۵۰ منزل دچار آبگرفتگی شده است، افزود: درحال حاضر تیم‌های هلال احمر و شهرداری مشغول خروج رسوبات از داخل منازل هستند.
این مقام مسئول گفت: تا این لحظه ۷ نفر بر اثر جاری شدن سیلاب در شهرستان مشهد و فریمان جان باختند و ۳ نفر هم مفقود هستند.
سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی افزود: باتوجه به اینکه سامانه بارشی تا شامگاه یکشنبه در استان خراسان رضوی پایدار است و احتمالا فردا بارش‌های قابل توجهی در سطح استان و مشهد خواهیم داشت، به شهروندان توصیه می‌کنیم از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند.
عباسی گفت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، مناطق گردشگری، توریستی، تفرجگاهی، بوم گردی و مناسبات خاص در استان خراسان رضوی تا پایان فعالیت سامانه بارشی تعطیل است.

نظر شما