شناسهٔ خبر: 66689446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

نقشه‌هایی برای کاهش بیشتر قیمت دلار؟ نقشه‌هایی برای کاهش بیشتر قیمت دلار؟

به گزارش اکوایران، بازار غیر رسمی امروز هم کاهشی بود و دلار به سمت حمایت کانال 58 حرکت کرد. برخی از فعالا معتقدند فشار افت قیمت در حال کاهش است. اما از طرفی تزریق شدید ارز از کانال سلیمانیه و هرات و ضعف طرف تقاضا باعث شده که همچنان پیش‌بینی فعالان رو به کاهش باشد. اما کمبود تقاضا تنها عامل احتمال

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، بازار غیر رسمی امروز هم کاهشی بود و دلار به سمت حمایت کانال 58 حرکت کرد. برخی از فعالا معتقدند فشار افت قیمت در حال کاهش است. اما از طرفی تزریق شدید ارز از کانال سلیمانیه و هرات و ضعف طرف تقاضا باعث شده که همچنان پیش‌بینی فعالان رو به کاهش باشد. اما کمبود تقاضا تنها عامل احتمال کاهشی بودن ارز نیست.

محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که قرار است حدود 3 میلیارد دلار اوراق ارزی عرضه کند. اتفاقی که اگر با استقبال روبرو شود می‌تواند به زیان تقاضای بازار باشد. از طرفی دیگر گزارشی دربرخی از سایت‌ها منتشر شده که می‌گوید بانک مرکزی به مدت 10 روز می‌خواهد به صورت مستقیم در بازار سلیمانیه، امارات و تهران مداخله کند و بازار ارز را بیش از این به سمت کاهش هل بدهد.

حمایت 59/250 امروز خیلی مهم بود که بازار به راحتی از آ» گذر کرد و روی 58/900 تومان معامله کرد. اما با وجود این همه اخبار که سیگنال کاهشی می‌داد همچنان فعالان به این کاهش خوشبین نیستند. حتی امروز وقتی دلار به 58/850 رسیده بود معاملات فردایی، در کانال 59 انجام می‌شد. 

پاسخ خیلی از فعالان به بازار طلا برمی‌گردد. امروز هفدهمین روز می‌شود که طلافروشان به اعتصاب خودشان ادامه دادند. با وجود اینکه اخبار رسمی مبنی بر کوتاه آمدن وزارت صمت و دادن مهلت 6 ماهه به طلافروشا این تعطیلی هنوز ادامه دارد. اخبار غیر رسمی می‌گوید که خواسته این صنف تعطیلی کامل سامانه جامع تجارت است. تعطیلی این صنف در ادامه می‌تواند باعث این شود که متقاضیان ارز را به عنوان کالای جانشین طلا انتخاب کنند و با اینکار تاثیر سیگنال‌های مثبت بازار رو کمتر کنند.

منبع: ecoiran-63626

نظر شما