شناسهٔ خبر: 66687949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به قدس:

طلب فروشگاه‌ها در طرح فجرانه تسویه شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به خبرنگار قدس در خصوص وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی و احتمال افزایش رقم آن با تأکید بر اینکه هنوز جداول کامل نشده است، گفت: بخشی از منابع آن را مجلس در لایحه بودجه آورده اما بخش دیگری را باید در دولت به روش‌های دیگر انجام دهیم و شیوه‌های مختلف را برای کمک به دهک‌های کم‌درآمد جامعه در نظر بگیریم.

صاحب‌خبر -

سید صولت مرتضوی اجرای این طرح را طی سه ماه حرکتی موفق خواند و با اشاره به اینکه طرحی با گستره ۶۰ مییلون نفر و ۲۰ میلیون خانوار اجرایش یک افتخار است، گفت: ۲۳۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور به صورت برخط در طرح فجرانه ساماندهی شدند که کار عظیمی بود و الان که با شما حرف می‌زنم تمام طلب آن‌ها تسویه شده و یک ریال بدهی به آن‌ها نداریم.
مرتضوی تصریح کرد: برای تداوم این طرح کارگروهی به ریاست آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور  تشکیل شده و در حال بررسی هستیم که به چه سبک با تأمین منابع می‌توانیم کار را ادامه دهیم.
وی در خصوص امکان افزایش رقم این کالابرگ هم گفت: خدا از دهان شما بشنود، ما هم امیدوار و علاقه‌مند هستیم این کار بشود چون هم منابع را مدیریت و کنترل می‌کند و هم  بازار را و از طرفی موجب افزایش تولید ملی می‌شود.
مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ما این است که در سال ۱۴۰۳ هم از مرز یک میلیون فرصت شغلی فراتر برویم و هم اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: بدین منظور حذف ضوابط دست و پا گیر هم در دستور کار دولت قرار گرفته است و خوشبختانه در کمترین زمان مجوز صادر و پیگیری می‌شود
 در همه استان‌ها پیشخوان خدمت ایجاد شده است. استانداران در استان‌ها تلاش می‌کنند فرایندهای دست و پا گیر را حذف کنند و حذف هم کرده‌اند تا بتوانیم کارها را انجام دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم پرداخت تسهیلات در هر حوزه از جمله حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال و تجارت و بازرگانی، هر کجا که باشد به موضوع افزایش اشتغال کمک می‌کند،  البته وزارت کشور هم ساماندهی اتباع خارجی در کشور را در دستور کار قرار داده است که اگر ساماندهی و مدیریت شود، بخشی از فرصت‌های شغلی بیشتر در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

نظر شما