شناسهٔ خبر: 66687897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

برجای ماندن چند کشته و مفقودی در پی بارش‌های سنگین و آبگرفتگی در خراسان رضوی

مشهد در سیل غافلگیر شد

بارش‌های بهاری، تگرگ و سیلاب دیروز در شهرستان‌های فریمان، مشهد، کلات، درگز، سرخس، طرقبه -شاندیز، نیشابور، فیروزه و سرخس خساراتی را به بار آورد.

صاحب‌خبر -

همچنین این بارش‌ها در مشهد نیز موجب جاری شدن سیل، مسدود شدن برخی تقاطع‌های این کلانشهر و گرفتار شدن برخی از خودروها در سیلاب و همچنین جان باختن هفت نفر و مفقود شدن 21 نفر (تا لحظه تنظیم این خبر) شد.
محسن داوری، فرماندار مشهد در خصوص خسارت‌های ناشی از  سیل و آبگرفتگی در مشهد اظهار کرد: در منطقه سیدی آبگرفتگی و متأسفانه فوتی داشته‌ایم که آمار هنوز مشخص نیست.
محمدعلیشاهی، روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این خصوص گفت: ۱۳ مصدوم ناشی از آبگرفتگی در خیابان‌ها به دلیل زمین‌خوردگی یا موارد مشابه داشته‌ایم که مصدومان به صورت سرپایی درمان شده و برخی هم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
همچنین مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: میدان انقلاب همچنان گرفتار سیلاب است و عملیات امداد و تخلیه سیلاب 
ادامه دارد. حدود ۱۰۰ آتش‌نشان و غواص و ۵۰ خودرو آتش‌نشانی در میدان انقلاب حضور دارند. 
پس از تخلیه آب از زیرگذر انقلاب تعداد خودروهای گرفتار به صورت دقیق مشخص خواهد شد و هنوز آمار دقیقی وجود ندارد. حدود ۵۰ خانه در محله سیدی دچار آبگرفتگی شده‌اند.
سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: بهترین راه لغو سفرهای غیرضروری از طرف شهروندان است. همه یگان‌های خدماتی مانند پلیس، شهرداری و آتش‌نشانی با توجه به وضعیت نارنجی در حالت آماده‌باش هستند و هنوز آماری از تعداد خودروهای گرفتار اعلام نشده است.
گزارش میدانی خبرنگار قدس حاکی از آن است که دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف امدادرسانی از جمله شهرداری، هلال احمر، سپاه و مردم در منطقه سیدی و حر مشغول کمک به خسارت‌دیدگان هستند. همچنین برای خانواده‌های خسارت‌دیده یک حسینیه در نزدیکی محل حادثه در بولوار سپاه مشهد در نظر گرفته شده تا مردم برای استراحت و تغذیه از این مکان استفاده کنند.

خدمت رسانی آستان قدس رضوی به سیل زدگان مشهد
هادی غلامی، مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی گفت: از آغازین لحظات وقوع سیل در منطقه سیدی همکاران ما در منطقه حضور دارند و مشغول خدمت رسانی هستند.
امشب هزار وعده غذای گرم، 2 هزار قرص نان و 2هزار آب معدنی برای توزیع در منطقه آماده شده است.
برای خانواده هایی که منازل مسکونی شان درگیر گل و لای شده، نزدیک‌ترین حسینیه ها و مساجد برای اسکان درنظر گرفته شده است.
همچنین تمهیدات آتی برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان به تناسب شرایط در دستور کار خواهد بود.

خبرنگار: طاهره فجر داودلی

نظر شما