شناسهٔ خبر: 66686954 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

پای چهره‌های سرشناس به تمرین تیم ملی والیبال ایران باز شد

3 بازی دوستانه با برزیل قبل از جدال حساس در لیگ ملت‌ها

تمرین روز سه‌شنبه تیم ملی والیبال ایران در حالی برگزار شد که بروناردو رزنده و سرجیو دوترا سانتوس، اسطوره‌های والیبال برزیل و اعضای کنونی کادر فنی تیم ملی این کشور، برای دقایقی در آن حاضر بودند.

صاحب‌خبر -

تمرین روز سه‌شنبه تیم ملی والیبال ایران در حالی برگزار شد که بروناردو رزنده و سرجیو دوترا سانتوس، اسطوره‌های والیبال برزیل و اعضای کنونی کادر فنی تیم ملی این کشور، برای دقایقی در آن حاضر بودند.

تمرینات تیم ملی والیبال ایران برای حضور شایسته در لیگ ملت‌های 2024 که از نیمه فروردین آغاز شد و روز شنبه 22 اردیبهشت در سالن فدراسیون والیبال به پایان رسید تا تیم راهی برزیل شود. کاروان تیم ملی والیبال ایران بامداد روز دوشنبه تهران را ترک کرد و بعد از پروازی تقریبا ٢۶ساعته راهی ریودوژانیرو برزیل شد. ملی‌پوشان والیبال ایران که اردوی چندروزه خود را پیش از آغاز لیگ ملت‌ها در کمپ فدراسیون والیبال برزیل آغاز کرده‌اند، روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت اولین تمرین توپی خود را در این کمپ برگزار کردند. از نکات درخور توجه تمرین اول تیم ملی والیبال ایران در ریودوژانیرو، حضور سرمربی تیم ملی برزیل در سالن تمرین ملی‌پوشان بود. بروناردو رزنده به همراه سرجیو دوترا سانتوس، اسطوره و مربی تیم ملی برزیل، در این تمرین دقایقی به گفت‌وگو با پائز پرداختند. همچنین با مذاکرات انجام‌گرفته از سوی پائز مقرر شد سه بازی دوستانه بین تیم‌های ملی ایران و برزیل برگزار شود. گفتنی است برزیل در هر سه مسابقه با تیم اصلی خود به مصاف ایران خواهد رفت. میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین‌خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور ۱۷ بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی در برزیل هستند.

امیر خوش‌خبر، عبدالرضا علی‌زاده، نوید مشجری و محمد‌امین شاکری نیز تهران را به مقصد ریو ترک کردند تا به جمع ملی‌پوشان در این اردو ملحق شوند. ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها روز سه‌شنبه یکم خردادماه 1403 در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیرماه سال جاری با معرفی تیم‌های برتر گروه مردان به پایان می‌رسد. این مسابقات آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌هاست که در پایان مرحله مقدماتی بر اساس رنکینگ تیم‌ها، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال 2024 را کسب خواهند کرد.

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

هفته نخست

پنجشنبه، سوم خرداد‌: ایران – صربستان، ساعت ۳:۳۰

شنبه، پنجم خرداد: ایران – ایتالیا، ساعت صفر بامداد

یکشنبه، ششم خرداد: ایران – کوبا، ساعت ۳:۳۰

دوشنبه، هفتم خرداد: ایران – آرژانتین، ساعت صفر بامداد

هفته دوم

سه‌شنبه، ۱۵ خرداد: ایران – ژاپن، ساعت ۱۳:۵۰

پنجشنبه، ۱۷ خرداد: ایران – برزیل، ساعت ۶:۳۰

جمعه، ۱۸ خرداد: ایران – بلغارستان، ساعت ۶:۳۰

شنبه، ۱۹ خرداد: ایران – ترکیه، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم

چهارشنبه، ۳۰ خرداد: ایران – آمریکا، ساعت ۱۴:۳۰

پنجشنبه، ۳۱ خرداد:ایران – هلند، ساعت ۱۰:۳۰

جمعه، یکم تیر: ایران – فرانسه، ساعت ۶:۳۰

یکشنبه، سوم تیر: ایران - آلمان، ساعت ۶:۳۰

 

نظر شما