شناسهٔ خبر: 66684233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

حال اقتصاد حوزهٔ نشر خوب نیست؛

کتاب‌ها فروش نمی‌روند!

محمدصادق علیزاده در گفتگو با رادیو مضمون مطرح کرد: کتاب پاییز ۳۲ رضا جولایی را می‌خواندم. چاپ ششم آن بود. این روزها ناشرها، هم از نوع دولتی و هم از نوع غیردولتی از این کلک ها می‌زنند و تیراژ را بالاتر می‌زنند!

صاحب‌خبر -
کتاب‌ها فروش نمی‌روند!

محمدصادق علیزاده در گفتگو با رادیو مضمون مطرح کرد: کتاب پاییز ۳۲ رضا جولایی را که می‌خواندم متوجه شدم که تیراژ آن ۵۰۰ نسخه است. ۵۰۰ نسخه در ۶ چاپ یعنی ۳۰۰۰ نسخه؛ البته با فرض آنکه آن تیراژی که پشت کتاب زده است، درست باشد.

وی افزود: ما تا ۱۰ سال پیش در چاپ اول ۵ هزار نسخه تیراژ داشتیم و همهٔ آن فروش می‌رفت. تازه این کتاب رضا جولایی است؛ یعنی فردی که برای خودش کسی است و چیزی دارد. بقیه شان که جای خود دارند.

درباره کتاب پاییز ۳۲ رضا جولایی بخوانیم؛ «پاییز 32» نام یک مجموعه داستانی به قلم توانمند «رضا جولایی» می باشد. اغلب آثار «رضا جولایی» به شکل داستان کوتاه هستند و وجه پیوند و اشتراک همه ی داستان‌های وی، عنصر تاریخ است.  تمامی قصه های موجود در مجموعه ی «پاییز 32»، در بازه ی زمانی بعد از جنگ جهانی دوم تا کودتای بیست و هشت مرداد رخ می‌دهند. در این اثر، قصه‌ی انسان‌های به تصویر کشیده شده که هر کدام زخمی خورده و گمنام مانده‌اند.

نظر شما