شناسهٔ خبر: 66684090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شهردار کرمان:

استان کرمان متناسب با شأن خود در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل نکرده است

شهردار کرمان، با بیان اینکه شهر کرمان و استان کرمان متناسب با شأن خود در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل نکرده است، گفت: یکی از مشکلات دیگر ما جزیره‌ای عمل‌کردن دستگاه‌های اجرایی است که ناشی از این است که هرکدام تنها به منافع دستگاه خود فکر می‌کنند و به منافع عمومی نمی‌اندیشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محسن تویسرکانی در در پنل تخصصی «بررسی موانع سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز شهری» همایش سرمایه گذاری کرمان آیدکس ۲۰۲۴ به برخی از موانع سرمایه‌گذاری در کرمان اشاره کرد و گفت: ساختار‌های اداری، علاوه بر موانع ساختاری، مشکلاتی در حوزه‌های حقوقی و قانونی، و همچنین کاستی‌هایی در حوزه‌های مالی و اقتصادی دارند که مانع تسهیل سرمایه‌گذاری می‌شود؛ که باید به این مساله وارد شد و این موانع را برطرف کرد.

وی با تاکید بر ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، یادآور شد: این درحالی است که خیلی از قوانین و ضابطه‌های موجود، از انگیزه سرمایه‌گذار‌ها می‌کاهد و این دوگانگی‌ها موجب می‌شود در این حوزه، با مشکلات جدی مواجه باشیم.

تویسرکانی، با ابراز امیدواری از اینکه بتوان قوانین و مقرارت اداری و بانکی را به سمت اطمینان‌بخشی بیشتر برای سرمایه‌گذارن پیش برد، افزود: متاسفانه ازسوی بسیاری از نهاد‌ها هیچ تعهدی به سرمایه‌گذار داده نمی‌شود و فرمت بسیاری از قرارداد‌ها سلیقه‌ای هستند.

او، از کمبود صنایع مادر، صنایع بالادستی و کمبود نیروی کار ماهر، به‌عنوان موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری در کرمان نام برد و افزود: باید در بسیاری از بخش‌ها سطح سواد سرمایه‌گذاری، نظیر برخورد با سرمایه‌گذاران و ارایه موضوعات برای جذب سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم.

شهردار کرمان، با بیان اینکه شهر کرمان و استان کرمان متناسب با شأن خود در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل نکرده است، گفت: یکی از مشکلات دیگر ما جزیره‌ای عمل‌کردن دستگاه‌های اجرایی است که ناشی از این است که هرکدام تنها به منافع دستگاه خود فکر می‌کنند و به منافع عمومی نمی‌اندیشند؛ درحالی‌که باید کلان بیندیشیم و دنبال منافع بلندمدت باشیم تا همه استان از مساله سرمایه‌گذاری منتفع شویم.

تویسرکانی، با اشاره به عوارض و مالیات سنگین در پروژه‌های شهری که عموماً شهرداری‌ها را متهم ردیف اول این مساله می‌دانند، گفت: عوارض باید با خدمات دریافتی ازسوی شهروندان متناسب باشد.

شهردار کرمان افزود : پرداخت عوارض بهتر است به زمان پایان بهره‌برداری از پروژه‌ها انتقال پیدا کند؛ که این خود باعث یک انقلاب در حوزه ساخت‌وساز می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما