شناسهٔ خبر: 66684007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

به بهانه‌ی پایان هفت سر اژدها | همه‌ی حاشیه‌ها و پاسخ‌ها به آن

صاحب‌خبر -

سریال هفت سر اژدها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که در کارنامه‌اش فیلم قلاده‌های طلا را دارد بالاخره به پایان رسیده است. در ادامه همه‌ی حاشیه‌هایی که درباره‌ی این مجموعه منتشر شده و پاسخ‌ها به آن را بخوانید:

  • سریال هفت سر اژدها از نگاه برخی در ادامه‌ی اتهام‌زنی‌های بی سند و مدرک محمود احمدی‌نژاد به آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده‌ی اوست؛ مدافعان سریال در پاسخ به این انتقاد مدعی هستند که آنچه در این سریال تصویر شده ارتباطی به شخص خاصی ندارد و مجموعه‌ای از پرونده‌های مختلفی است که در دستگاه قضایی حکم آن صادر شده است.
  • درباره‌ی بازنشر سخنان رهبری درباره‌ی مفاسد اقتصادی و تشبیه آن به اژدهایی هفت سر در برخی رسانه‌ها که همزمان با پخش این سریال بود این انتقاد مطرح شد که این رفتار نوعی سوءاستفاده‌ی تبلیغاتی است؛ در پاسخ اما گفته شد تیم تهیه و تولید نقشی در بازنشر این سخنان در رسانه‌ها نداشته است.
  • برخی نمایش برخی صحنه‌های خاص در این سریال را عبور از خطوط قرمز صداوسیما دانستند و مدافعان هفت سر اژدها در پاسخ می‌گویند که برای باورپذیرتر شدن قصه چاره‌ای جز نمایش چنین مواردی برای شخصیت‌های منفی وجود نداشته است.
  • برخی روزها سریال هفت سر اژدها با تاخیر قابل توجه پخش می‌شد و گاهی نیز به روی آنتن نمی‌رفت. این یکی از حاشیه‌های پخش سریال بود که برخی آن را به سانسور صداوسیما مرتبط می‌دانستند در حالی که دلیل اصلی آن را پخش زنده مسابقات ورزشی به ویژه لیگ برتر فوتبال ایران بوده است. کلیک کنید.
  • علاقه‌مندان هفت سر اژدها به عدم پخش این سریال به بهانه‌ی پخش مسابقات ورزشی اعتراض داشتند و معتقد بودند این مسابقات می‌باید از شبکه‌ی ورزش پخش می‌شد در حالی که از سوی دیگر این موضوع مطرح می‌شد که رویه‌ی شبکه‌ی سه سیما همواره پخش مسابقات ورزشی بوده و این قاعده نمی‌تواند به خاطر پخش یک سریال تغییر کند.
  • کیفیت فنی پایین سریال و ضعف بازیگران و کارگردانی هفت سر اژدها موجب ایجاد موقعیت‌های طنز ناخواسته‌ای می‌شد که در واکنش به آن شوخی‌هایی در فضای مجازی شکل گرفت. در برابر این شوخی‌ها مدافعان سریال تاکید داشتند که کیفیت سریال آنقدرها هم که ادعا می‌شود پایین نیست و همینطور مطالب مطرح‌شده در این سریال در مورد فساد مهمتر از مسائل فنی است.
  • یکی از بازیگران سریال هفت سر اژدها مدعی شده که بسیاری از سکانس‌های او و این سریال سانسور شده است؛ ادعایی که برخی در پاسخ می‌گویند آنچه از طرف برخی بازیگران در سریال‌ها و فیلم‌ها به عنوان سانسور گفته شده بیشتر از آنکه از جنس سانسور دولتی باشد ناشی از تدوین و مسائل فنی است.
  • شباهت رفتار و اتهامات شخصیت منفی سریال هفت سر اژدها با مهدی هاشمی دیگر حاشیه‌ای بود که برای این مجموعه پیش آمد. در پاسخ به این موضوع برخی مدعی شدند اگر چنین شباهتی رخ داده باشد هم منطبق بر واقعیت بوده است و برخی دیگر نیز این ادعا را مطرح کردند که مصداق این شخصیت صرفا مهدی هاشمی نیست و متین سلطانخواه نمادی از هشت متهم است. این حاشیه آنقدر پررنگ شد که کارگردان سریال نیز به آن پاسخ داد که پاسخ او را می‌توانید در این لینک بخوانید. بازیگر نقش متین سلطانخواه نیز درباره‌ی این نقش و شباهتش با مهدی هاشمی صحبت‌های داشته است؛ کلیک کنید.
  • همکاری سازمان اطلاعات سپاه در تهیه و تولید این سریال نیز دیگر حاشیه و نقدی بود که در این ارتباط مطرح شد که در پاسخ مثال‌هایی درباره‌ی همکاری نهادهای امنیتی دیگر کشورها در سینمای آنها مطرح می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما