شناسهٔ خبر: 66682914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

۴۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی و اجرای ۷۰۰ پروژه موفق خارجی

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کارگروه پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات سالانه خدمات فنی مهندسی تشکیل می‌شود، گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات فنی - مهندسی و ۷۰۰ پروژه موفق خارجی داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کارگروه پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات سالانه خدمات فنی مهندسی تشکیل می‌شود، گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات فنی - مهندسی و ۷۰۰ پروژه موفق خارجی داشته‌ایم.
به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر با اشاره به گشایش‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم با وجود شرایط تحریم کشور تأکید کرد: عضویت ایران در سازمان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای همانند بریکس، شانگهای و تجارت آزاد اوراسیا زمینه بسیار مساعد و ارزشمندی برای حضور بخش خصوصی به‌ویژه صادرکنندگان خدمات مهندسی فراهم کرده است.
وی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی-مهندسی ظرفیتی بسیار ارزشمند با ارزش افزوده فراوان برای کشور ایجاد می‌کند، افزود: سابقه و فعالیت چنددهه‌ای شرکت‌های بخش خصوصی سرمایه بسیار بزرگ برای اقتصاد کشور است و بی‌شک یکی از زمینه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و فعالیت بیش از گذشته صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به‌ شمار می‌آید. این شرکت‌ها باید هدف‌گذاری سالانه ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی را در دستور کار قرار دهند.
معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بسته حمایتی انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی برای حل مشکلات و موانع بسیار راهگشاست، اما انتظار می‌رود که این انجمن در کنار بسته حمایتی، از ظرفیت بزرگ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان استفاده کند.
مخبر گفت: باید این بسته ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی ظرف یک هفته آینده با درنظرگرفتن موانع و مشکلات، همچنین نقش دولت در رفع این مسائل تهیه و تنظیم شود و دولت به‌طور کامل آمادگی دارد همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای دستیابی به این هدف پیش‌بینی‌شده را داشته باشد.
وی افزود: کارگروه پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات مهندسی در دفتر معاون اول تشکیل خواهد شد تا افزون بر رفع موانع و سامان‌دهی در تعاملات، ورود دولت برای حل مشکلات صادرکنندگان این بخش از اقتصاد کشور تسهیل شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: با توجه به دیپلماسی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و قاره آفریقا، همچنین استقبال سران و مقام‌های این کشورها برای حضور و فعالیت بخش خصوصی ایران، این بخش باید در سفرهای خارجی دولت حضور و فعالیت داشته باشد.
در این نشست اعلام شد انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات خدمات داشته است و شرکت‌های ایرانی بیش از ۷۰۰ پروژه موفق به ثمر رسانده‌اند که با ثبت این رکورد بین‌المللی به‌لحاظ کیفیت، عملکردی بهتر از کشورهای منطقه در جهان داشته‌اند و جوایز پرشماری از رؤسای جمهوری و مقام‌های دیگر کشورها دریافت کرده‌اند.

نظر شما