شناسهٔ خبر: 66682638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مروری بر گذشته و حال یک رویداد

بزرگ‌ترین کارخانه اسلحه سازی اسرائیل منفجر شد+ جزئیات

اقتصادنیوز: در سال 1354 انفجاری در کارخانه اسلحه سازی اسرائیل رخ داد که منجر به هلاکت رسیدن صدها اسرائیلی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، جنایات اسرائیل در غزه با واکنش‌های زیادی از سوی جامعه جهانی مواجه شده است؛ یکی از اقداماتی که کشورهای مختلف انجام دادند، ممنوعیت ارسال سلاح به اسرائیل بود. از سوی دیگر با توجه به گسترش دامنه جنگ اسرائیل مجبور شد تا ۲ هزار نفر از کارکنان صنعت اسلحه سازی خود را به ارتش فرابخواند و بزالل ماچلیس رئیس شرکت اسلحه‌سازی البیت رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد: «پس از تعطیلی کارخانه‌های ما در کریات شمونا و سدروت به دنبال جنگ، سود شرکت ۲۲ درصد کاهش یافته است.»

اما صنعت اسلحه سازی اسرائیل در سال‌های دور نیز دستخوش حملات گروه های مقاومت فلسطینی شده بود موضوعی که روزنامه اطلاعات در 26 اردیبهشت سال 1354به آن پرداخته است.

این روزنامه در این باره نوشت:«خبرگزاری فلسطینی وفا در بیروت اعلام کرده بود که فدائیان (نهضت مقاومت فلسطین) یکی از بزرگترین کارخانجات نظامی اسرائیل را منفجر کردند که بر اثر این انفجار صدها نفر از تکنسین ها و نظامیان اسرائیلی به هلاکت رسیدند. بر اساس اسناد منتشر شده این کارخانه جزو کارخانه های نظامی « طبقه بندی شده» اسرائیل بوده است . اطلاق عنوان طبقه بندی  شده برای کارخانه هایی است که کار آنها از اسرار نظامی اسرائیل شناخته می شود.»

اطلاعات در ادامه آورده است: «بعد از وقوع انفجار از طرف ارتش اسرائیل دسته ای از سربازان مسلح به داخل محوطه کارخانه فرستاده شدند. شهود عینی دو دستگاه آمبولانس را نیز در برابر در ورودی کارخانه مشاهده کردند. شهودی که از نزدیک ناظر ماجرا بوده اند اظهار داشته اند که در شعاع  یک مایل در اطراف کارخانه نظامی شیشه های تمامی ساختمان های خصوصی و یا اماکن عمومی و دولتی خرد شده است اما خبرنگاران خارجی گزارش دادند که شدت انفجار به حدی بوده است که لرزش و تکان ناشی از آن در دفتر کار آنها که تقریبا" 30 مایل تا کارخانه محل حادثه فاصله دارد احساس گردید.»

1

2

نظر شما