شناسهٔ خبر: 66680997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نمایشگاه کتاب تهران؛ پذیرای انتشارات تاجیکستان

ایران هر سال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان کشورهای زیادی در بخش بین الملل است ، نمایشگاه در میانه اردیبهشت ماه برگزار می شود و امسال نیز فارسی زبانان از تاجیکستان مهمان این رویداد بزرگ فرهنگی در سی و پنجمین سال خود بوده است .

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه خبرنگاران افتخاری خبرگزاری تقریب،  ۱۵۰ عنوان کتاب هنری ، علمی و تاریخی از انتشارات تاجیکستان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است .

۱۵۰ کتاب هنری ، علمی و تاریخی از انتشارات تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در ایران آغاز به کار کرده است تا 29 اردیبهشت ادامه دارد ، علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه که بهترین فرصت را برای همکاری با نویسندگان و ناشران این کشور مهیا کرده، استفاده کنند. 

رحمانعلی شیرعلیف رئیس اداره انتشارات و مطبوعات وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان در این باره به ( خبرگزاری خاور تاجیکستان) خبر داد:این نمایشگاه از نظر وسعت ، تعداد کشورهای شرکت کننده ، تعداد ناشران داخلی و خارجی و تعداد عناوین کتاب های ارائه شده در منطقه بی نظیر است . 

وی افزود: دوستداران کتاب ایران علاقه زیادی به غرفه تاجیکستان دارند بسیاری از آنان زمان زیادی را صرف نگاه کردن به کتاب های تاجیکی می کنند و سوالات بسیاری درباره کشور هم زبان و هم فرهنگ خود می پرسند و پاسخ می گیرند . 

شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران و دوشنبه یکی از عرصه های همکاری بین المللی وزارت خانه های فرهنگی دو کشور دوست تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران است .

تهیه: محمود لطفعلی خانی

نظر شما