شناسهٔ خبر: 66679682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش پکن به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی

اقتصادنیوز: پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه گفت که اقدام آمریکا برای افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی یک نمونه بارز از قلدری است و نشان می‌دهد که برخی افراد در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند.

وانگ یی در اینباره تاکید کرد: مانع تراشی برای چین ثابت نمی‌کند که واشنگتن قوی است بلکه برعکس نشان می‌دهد که ایالات متحده اعتماد به نفس خود را از دست داده و از کار افتاده است.

خبر مرتبط
خط‌ونشان بایدن برای چین/ اجازه نمی‌دهیم بازار ما را پر کند!

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: در موضعی قوی‌تر برای پیروزی در رقابت اقتصادی قرن بیست و یکم با چین یا هر کشور دیگری قرار داریم

روز گذشته کاخ سفید در بیانیه‌ای از افزایش شدید وضع تعرفه واردات بر بسیاری از کالاهای چینی با هدف مقابله با آنچه خطرات غیرقابل قبول برای امنیت اقتصادی آمریکا عنوان شده، خبر داد.

واشنگتن از افزایش شدید تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین شامل خودروهای برقی، تراشه‌های رایانه‌ای و محصولات پزشکی رونمایی کرد و تعرفه ۲۵ درصدی واردات خودروهای برقی از چین را ۴ برابر افزایش داد؛ اقدامی که گفته می‌شود با هدف جلب نظر رای‌دهندگانی باشد که از سیاست‌های اقتصادی وی ناراضی هستند.

خبر مرتبط
مخالفت آلمان با تصمیم آمریکا درباره چین

صدراعظم آلمان با تصمیم آمریکا برای اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد.

براساس اعلام کاخ سفید، این اقدام بر ۱۸ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین از جمله فولاد و آلومینیوم، نیمه هادی ها، باتری ها، مواد معدنی مهم و کلیدی و صفحات خورشیدی تاثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها:

نظر شما