شناسهٔ خبر: 66679086 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نمی‌دانم خود نکونام از این استقلال راضی است یا نه!/ به جز سیلوا بقیه در حد این تیم نیستند/ ضیایی می‌گوید در جوانان استقلال بازی کرده اما...

منصور رشیدی پیشکسوت استقلال گفت: استقلال دو، سه فصل است که خط دفاع ناهماهنگی دارد و اگر حسینی نبود قطعاً شرایط متفاوت بود.

صاحب‌خبر -

منصور رشیدی که جدا از بازی کردن در استقلال، سال‌ها سنگربان تیم ملی بود و در هر دو این تیم‌ها مربیگری کرده است، در گفتگو با خبرورزشی از وضعیت خط دفاعی استقلال انتقاد کرد اما نمایش حسین حسینی را ستود. حرف های تازه رشیدی را در ادامه می خوانید:

بازی استقلال مقابل فولاد خوزستان را چطور دیدید؟

من نمی‌دانم با این بازی آقای جواد نکونام هم راضی بود یا نه؟

چطور؟

نیمه اول این بازی که اصلاً چنگی به دل نمی‌زد. نه موقعیتی نه کار تیمی مناسبی. در نیمه دوم اگرچه در ۲۵ دقیقه ابتدایی استقلال بد نبود اما از دقیقه ۷۰ به بعد دوباره شاهد افت آبی پوشان در این بازی بودیم. درست که تیم‌های در معرض سقوط ر این گونه بازی‌ها تمام تلاش خود را به خرج می‌دهند تا از حریفان امتیاز بگیرند اما این دلیل نمی‌شود استقلال در زمین خود این گونه ظاهر شود. الان دو سه بازی است که بازیکنان از دقیقه ۷۰ به بعد روند حرکتی آنان کند می‌شود. شما در همین بازی نگاه کنید مهرداد محمدی که یک بازیکن جوان محسوب می‌شود، در اواسط نیمه دوم از پای می‌افتد و کادر فنی او را تعویض می‌کند. البته در این میان نباید از تنگ بودن دست نکونام روی نیمکت و همچنین محرومیت و مصدومیت بازیکنان غافل بود. در مجموع اما باید گفت استقلال مقابل فولاد خوزستان راضی کننده ظاهر نشد و به اعتقاد من این اتفاق به دو بخش روحی روانی و شرایط یزیکی بازیکنان مربوط می‌شود. 

با این شرایط که شما اشاره داشتید تکرار نمایش ضعیف استقلال در بازی آینده قهرمانی آنان را تهدید نخواهد کرد؟

صد در صد همین طور است. در هفته‌های پایانی لیگ سه چهار تیم در قهر جدول برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند و دو تیم استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند و کوچک‌ترین لغزشی از سوی استقلال بی شک تبعات سنگینی برای آبی پوشان خواهد داشت. از این رو لازم است استقلال با تدابیر ویژه‌ای در سه بازی آینده خود پای میدان بگذارد. 

دیدار هفته آینده مقابل نساجی مازندران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هیچ کدام از بازی ها برای استقلال آسان نیستند؛ به ویژه آنکه دیدار با نساجی در حضور تماشاگران پرشورش برگزار می‌شود. نساجی در هفته‌های گذشته با ساکت الهامی نتایج خوبی کسب کرده و شرایط خود را در انتهای جدول به بهترین شکل ممکن بهبود بخشیده و قطعاً دوست ندارد در شهر خودش مقابل استقلال بازنده باشد. ما حتما شاهد یک دیدار خوب و با جنگندگی بالای دو تیم شاهد خواهیم بود. 

پیش بینی شما از نتیجه این بازی چیست؟

انشالله به نفع استقلال این دیدار خاتمه پیدا کند. من یک استقلالی هستم و همواره دوست دارم تیمم برنده بازی باشد اما باید گفت این بازی ساده نیست و باید دوندگی فراوانی به خرج داد. تنها نگرانی من از خط دفاع استقلال است. این نگرانی تنها مربوط به امروز نیست و می‌توان گفت استقلال دو، سه فصل است که خط دفاع ناهماهنگی دارد و اگر حسینی نبود قطعاً شرایط متفاوت بود. به اعتقاد من به جز سیلوا دیگر مدافعان استقلال در حد و اندازه‌های این تیم نیستند. البته مدافعان استقلال بازیکنان آینده داری هستند و در دو سه سال آینده قطعاً به کار استقلال خواهند آمد اما الان نه. 

نمی دانم خود نکونام از این استقلال راضی است یا نه؟/ به جز سیلوا، بقیه مدافعان در حد این تیم نیستند/ ضیایی می گوید در جوانان استقلال بازی کرده اما...

به توانایی‌های حسینی اشاره کردید. قطعاً خبر دارید که کاپیتان استقلال ۱۵ بازی در این فصل را با کلین شیت پشت سر گذاشته است. با توجه به چنین شرایطی فکر نمی‌کنید نوبت به بازی دادن او در تیم ملی در دیدارهای آینده تیم ملی باشد؟

چرا که نه؟ حسینی حالا تبدیل به دروازه‌بان جوان و البته با تجربه‌ای شده است که کاپیتان تیم مدعی قهرمانی است و در بهترین شرایط آرمانی قرار دارد. در شش هفت هفته ابتدایی  فصل که خط دفاع استقلال شرایط خوبی نداشت، او عالی ظاهر شد. بدون شک حسینی از بهترین دروازه‌بانان امروز فوتبال ایران است و حرف اول را می‌زند. 

با توجه به شرایط جدول رقابت‌های لیگ فکر می‌کنید استقلال تا چه میزان شانس قهرمانی را داشته باشد؟

فعلاً که شانس اول قهرمانی با استقلال است و  صدرنشینی این تیم قطعاً از نظر روحی روانی متیاز مثبتی برای آبی پوشان محسوب می‌شود اما ممکن است با کوچکترین غفلتی شرایط تغییر کند. فارغ از نیمکت ضعیف استقلال که باعث دل نگرانی‌ است چنانچه آبی پوشان دچار اشتباه نشوند قهرمانی این فصل دور از دسترس نیست. شخصاً آرزو می‌کنم استقلال در پایان این فصل جام را به هواداران هدیه کند چرا که بالای ۵۰ سال است که در این تیم بازی و مربیگری کرده‌ایم و دوست داریم تیممان قهرمان شود. اگرچه پولش برای بازیکنان است اما خوشحالی قهرمانی آنان برای ماست.

گروهی از پیشکسوتان استقلال از انتخاب محمد حسین ضیایی به عنوان مدیر آکادمی استقلال گله‌مند هستند. نظر شما در این خصوص چیست؟

شما خودتان بهتر می‌دانید در سال‌های گذشته آکادمی استقلال حرف و حدیث‌های فراوانی داشته است و تهمت‌هایی نیز در خصوص مسائل مالی به بعضی افراد زده شد که راست و دروغ آنها به گردن راویان ماجرا. در سال‌های گذشته مدیران آکادمی استقلالی بودند و یک سال هم ناصر فریادشیران که از پیشکسوتان باشگاه نفت محسوب می‌شود در این سمت مشغول کار بود و بد کار نکرد اگرچه از نظر فوتبالی خیلی شرایط مناسب نبود اما فضای سالمی ایجاد شده بود. اصغر حاجیلو هم که از هر نظر خوب بود و نظم انضباط خوبی در آکادمی فراهم کرد. به عقیده مدیر آکادمی استقلال باید فارغ از مدیریت لازم صداقت و سلامت در کار داشته باشد و حالا از هر کجا می‌خواهد آمده باشد. چه اشکالی دارد مگر مدیرانی به استقلال آمدند استقلالی بودند؟ البته ضیایی می‌گوید در جوانان استقلال بودم و من نیز در تیم ملی ناشنوایان با او کار کردم. به اعتقاد من مشکلی از جهت اینکه او استقلالی نیست، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: محمدحسین ضیایی به استقلال آمده؟ خب هیچ اشکالی ندارد!/ حامدی‌فر بداند این کارها زشت است/ هاشمی‌نسب هم پیشکسوت شده اما...

نظر شما