شناسهٔ خبر: 66678449 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

جریان مقاومت فلسطین نیازمند روایت و حمایت اهالی قلم است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از مدیران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خاطر ایجاد غرفه ویژه فلسطین در نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: بخش مهم جنگ امروز، جنگ روایت است. جریان مقاومت فلسطین نیازمند روایت و حمایت اهل قلم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ضمن بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ابتدا از جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ایجاد غرفه ویژه فلسطین قدردانی می‌کنم. دلیل قدردانی ما این است که قضیه فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه کتاب، به عنوان مسئله‌ای مهم و محوری در نظر گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین به خاطر جنگ اخیری که ایجاد شده است، تنها یک موضوع اسلامی نیست، بلکه موضوعی جهانی به شمار می‌آید و کل دنیا به آن توجه دارند، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که «موضوع فلسطین امروز موضوع وجدان بشریت است» و غرفه فلسطین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خاطر این برپا شد تا نشان بدهیم، قضیه فلسطین در فرهنگ ایران جاری است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران توجه رسانه‌ها و آزادگان جهان به موضوع فلسطین را ویژه دانست و ادامه داد: ۸ هزار گروه در آمریکا در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند و این گروه‌ها ۴۰ هفته در لندن راهپیمایی مستمر و از مردم فلسطین حمایت کردند؛ لذا این جریان در دانشگاه‌های جهانی و آمریکایی فراگیر شده و البته این جایگاه از قبل در ایران وجود داشته است.

ابوشریف در پاسخ به اینکه نقش ادبیات و کتاب را چقدر در مبارزه آزادی‌خواهی مردم فلسطین موثر می‌داند، تاکید کرد: نقش ادبیات و رمان و کتاب در جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی خیلی مهم است، چراکه جنگ امروز، جنگ روایت است.

او با اشاره به اینکه روایت رژیم صهیونیستی به خاطر قدرت رسانه‌ای در سطح دنیا گسترده است و به رغم دروغ صهیونیست‌ها، امروز حقیقت آشکار شده است، ادامه داد: البته ما نیازمند به حمایت کتاب و داستان و رمان برای تبیین روایت فلسطینی هستیم. باید جریان هنری با تولید آثار هنری همچون شعر، موسیقی، کتاب و هنر‌های تجسمی گسترش یابد تا بتوانیم روایت فلسطینی را نشان دهیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما