شناسهٔ خبر: 66678222 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان توان و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

تحریریه جهان صنعت نیوز

سازمان توسعه منابع انرژی ( توان ) و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در حاشیه سومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس صنعت جهان صنعت نیوز، این تفاهم نامه روز جمعه ، ۲۱ اردیبهشت با حضور مهندس آقایان ، مدیر صنعت باتری های تجاری سازمان توان و دکتر رحیمی ، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سالن ۳۵ نمایشگاه بین المللی به امضای طرفین رسید .

در آیین امضاء این تفاهم نامه ، مهندس آقایان ، مدیر صنعت باتری های تجاری سازمان توسعه منابع انرژی ، با بیان اینکه این سازمان در حوزه باتری های سرب اسیدی بیش از نیم قرن ، نیاز صنایع کشور و از جمله صنعت نفت و گاز را تامین می کند ، افزود : بخش عمده نیاز صنعت نفت و گاز کشور به باتری و ذخیره ساز در حوزه باتری های نیکل کادمیوم می باشد که تا کنون از خارج از کشور وارد شده است .

وی بومی سازی تولید باتری های نیکل کادمیوم  در کشور و سازمان توان را یادآور شد وگفت : علیرغم مدت زمان کوتاه ورود به تولید این نوع باتری ها توانسته ایم به درجه ای از کیفیت در تولید این محصولات برسیم که با ورود به لیست تامین کننده های معتبر صنایع مختلف کشور از جمله : صنعت نفت و گاز ، می توانیم نیاز صنعت نفت و گاز کشور به باتری های نیکل کادمیوم را مرتفع نماییم.

مدیر صنعت باتری های تجاری سازمان توان ، به تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اشاره کرد و گفت : تامین  باتری های نیکل کادمیوم و نیز همکاری در جمع آوری باتری های اسقاط و بازیافت مواد اولیه این نوع باتری ها از جمله مواردی بود که به امضای طرفین رسید .

مهندس آقایان ، یکی دیگر از مواد تفاهم نامه این سازمان با صنعت نفت و گاز را همکاری در جهت احیاء این نوع باتری ها برشمرد و افزود : باتری های نیکل کادمیوم  بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ سال مصرف ، قابلیت احیاء دارد ، و این سازمان قادر است نیازمندی های صنعت نفت و گاز کشور را در احیاء این باتری ها تامین نماید .    

در ادامه مراسم امضاء تفاهمنامه ، دکتر رحیمی ، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز ضمن تاکید بر همکاری طرفین در تحقق برنامه های پیش رو ، تحریم های دشمنان را  به عنوان فرصتی در جهت استفاده از توان و ظرفیت شرکت های داخلی برشمرد و ابراز امیدوار ی کرد :  این تفاهمنامه به  تداوم همکاری صمیمانه و تعامل سازنده این شرکت با سازمان توسعه منابع انرژی بیانجامد .

نظر شما