شناسهٔ خبر: 66677643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فایننشال‌تایمز: درخواست بایدن از کشورهای عربی برای استقرار نیروهای حافظ صلح در غزه

صاحب‌خبر -

شفقنا-روزنامه بریتانیایی فایننشال‌تایمز به نقل از منابع خود نوشت: دولت جو بايدن از کشورهای عربی خواسته در استقرار نیروهای حافظ صلح در نوار غزه پس از جنگ مشارکت کنند.

به گزارش شفقنا، فایننشال‌تایمز نوشت:دولت بایدن از کشورهای عربی خواسته تا در برنامه نیروهای حافظ صلح مشارکت کنند به این امید که پس از جنگ خلائی در نوار غزه شکل نگیرد تا دستگاه امنیتی فلسطینی معتبری تشکیل شود.

این روزنامه افزود: به گفته مسئولان غربی و عربی، مصر، امارات و مراکش در حال بررسی این ابتکارعمل هستند در عین حال، بایدن نمی‌خواهد نیروهای آمریکایی در غزه مستقر شوند.

به نوشته فایننشال‌تایمز، کشورهای عربی دیگر از جمله عربستان این ایده را رد کرده‌اند چرا که بیم‌ دارند به عنوان “کشورهای همکاری‌کننده با اسرائیل” به آنها نگاه شود.

گروه‌های‌ مقاومت فلسطینی در واکنش به این پیشنهاد هر گونه ارسال نیروهای عربی برای اداره نوار غزه را «تله‌ای» در راستای خدمت به طرح‌های اسرائیل دانسته و درباره آن هشدار دادند.

وب‌سایت «اکسیوس»، پیش از این گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل این پیشنهاد را در سفر اخیر خود به واشنگتن و طی دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع، آنتونی بلینکن، وزارت خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح کرده بود.

این پایگاه خبری خاطرنشان کرد که مقامات برجسته اسرائیلی معتقدند تشکیل یک نیروی نظامی چند‌ملیتی جایگزینی برای حکومت حماس بر نوار غزه خواهد بود.

مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی سناریوهای مختلفی از جمله بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین برای حکمرانی بر نوار غزه با اصلاحاتی در آن یا واگذاری قدرت به یک دولت تکنوکرات و یا حتی نظارت مصر با یک نیروی حافظ صلح‌ بین‌المللی برای حفظ امنیت در میدان و در کریدورهای بین‌المللی در رابطه با مرحله پساجنگ در غزه ارائه شده اما مقاومت‌ فلسطین با آن مخالفت کرده است.

متن این خبر در فاينانشال تايمز

نظر شما