شناسهٔ خبر: 66677639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

«اتهام زنی» تسلیحاتی اردن به ایران

صاحب‌خبر -

شفقنا- اردن مدعی شد: یک محموله تسلیحات قاچاق مرتبط با ایران را کشف و ضبط کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: اردن مدعی شده یک محموله سلاح قاچاق برای «کمک به مخالفان سلطنت این کشور در انجام اقدامات خرابکارانه» را کشف کرده است.

منابعی که رویترز از آنها با عنوان آگاه (ناشناس) یاد کرده مدعی شده‌اند: این تسلیحات توسط شبه نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه به یک هسته اخوان المسلمین در اردن ارسال شده است که با شاخه نظامی گروه فلسطینی حماس ارتباط دارد. آنها گفتند که این انبار زمانی که اعضای این سلول متشکل از اردنی های فلسطینی تبار، در اواخر ماه مارس دستگیر شدند، ضبط شد. این منابع در مورد جزییات توطئه ادعایی و اقداماتی که این گروه قرار بوده انجام دهد، صحبتی نکردند. این منابع مشخص نکردند که چه سلاح هایی در حمله ماه مارس کشف و ضبط شده است، هرچند گفته اند که در ماه های اخیر سرویس های امنیتی تلاش های متعدد را برای قاچاق اسلحه از جمله مین های کلیمور، مواد منفجره C4، اسلحه های کلاشینکف و کاتیوشا 107 میلی متری خنثی کرده اند.

یکی از شخصیت‌های ارشد اخوان المسلمین که این عملیات به آنها نسبت داده شده به رویترز گفت: اعضای سلول دستگیر شده توسط صالح العاروری، از فرماندهان حماس، که طراح عملیات گروه فلسطینی در کرانه باختری از تبعید در لبنان بود، استخدام شده‌اند. العاروری در ژانویه در حمله پهپادی اسرائیل در بیروت کشته شد.

گفتنی است اردن به طور گسترده در جهان عرب و اسلام به حمایت از اسرائیل متهم است. اردن مدعی شده در حمله موشکی ایران به اسرائیل چند موشک را هدف قرار داده و اجازه نداده به اسرائیل برخورد کنند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما