شناسهٔ خبر: 66676651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تیپ ذخیره اسرائیل: ارتش توانایی سرنگونی حماس را ندارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «اسحاق بریک»، سرلشگر ذخیره ارتش اسرائیل امروز(چهارشنبه) تأکید کرد که ارتش این رژیم در صورت طولانی‌تر شدن جنگ، توانایی سرنگونی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را ندارد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزبره نوشت: «بریک امکان ادامه جنگ در نوار غزه را زیر سوال برد و گفت که اگر اسرائیل به جنگ ادامه دهد، متحمل خسارات هنگفتی خواهد شد که نشان دهنده فروپاشی ارتش ذخیره اسرائیل در مدت کوتاهی و همچنین فروپاشی اقتصاد و همچنین بدتر شدن روابط بین‌المللی و پاره پاره شدن جامعه آن از درون خواهد بود».

بریک گفت که تصمیم نگرفتن در «روز پس از جنگ» منجر به کشته‌های بیشتر در میان ارتش اسرائیل می‌شود، به ویژه پس از بازگشت ارتش اسرائیل به نبرد در همان مناطقی که قبلاً در آن حضور داشت.

بریک خاطرنشان کرد که ورود به رفح آخرین میخ بر تابوت توانایی اسرائیل برای سرنگونی حماس خواهد بود.

وی در مورد جبهه شمالی نیز گفت: «ارتش اسرائیل به دلیل ادامه تنش‌ها نمی‌تواند حزب الله را از رودخانه لیتانی فراتر ببرد و اجازه دهد حدود 100 هزار اسرائیلی آواره به خانه های خود در شمال بازگردند».

در همین زمینه، وال استریت ژورنال به نقل از افسران اسرائیلی نوشت که اسرائیل تا رسیدن به هدف نخست وزیر بنیامین نتانیاهو برای دستیابی به پیروزی کامل فاصله دارد.

این روزنامه گزارش داد که برآوردهای آمریکایی نشان می‌دهد که حماس حتی در صورت حمله گسترده اسرائیل به شهر رفح، از بین نخواهد رفت.

در همین رابطه، بنی گانتز، وزیر شورای جنگ اسرائیل نیز گفت که طی تماسی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که افزایش فشار بین‌المللی بر جنبش حماس ضروری است.

وی گفت که ادامه فشار نظامی برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن «گروگان‌ها و رفع خطری که جنبش برای اسرائیل ایجاد می‌کند» لازم است.

این خبر را در وبگاه شبکه الجزیره ببینید

نظر شما