شناسهٔ خبر: 66676340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

توقیف روزانه ۴۲ وسیله نقلیه متخلف / ۱۰ درصد رانندگان گلستان قانون‌گریز هستند

فرمانده انتطامی استان گلستان با اشاره به کاهش ۴۱ درصدی جانباختگان جاده‌ای طی سال جاری در این استان گفت: ۱۰ درصد رانندگان گلستان خارج از قانون و مقررات رانندگی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سردار محمد سعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد:با اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تاکنون تعداد جان باختگان جاده‌ای در استان ۴۱ درصد کاهش یافت.

وی گفت: بیشتر تصادفات استان در جاده‌های فرعی و روستایی روی می‌دهد که با توجه به طول راه‌های استان امکان‌حضور پلیس در همه این محور‌ها مقدور نیست.

سردار فاضل دادگر افزود: یکی از مواردی که در استان با آن مواجه هستیم؛ قانون گریزی از طرف برخی رانندگان است.

وی ادامه داد: در این رویه نادرست متاسفانه شاهد رانندگی تهاجمی و سرعت بالا در رانندگی هستیم که در کنار فرهنگ سازی در پی کنترل و کاهش سرعت هستیم.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: بیش از ۴ هزار موتورسیکلت فاقد پلاک، پلاک مخدوش و بدنه دستکاری شده و خارج از استاندارد و فاقد مدارک سال گذشته در استان توقیف شد.

وی گفت: همراهی مجموعه قضایی در این فرآیند بسیار ارزشمند است و با توجه به این که نیمی از تلفات و حوادث ترافیکی استان را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند این توقیف‌ها به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کرد.

سردار فاضل دادگر افزود: در کل کشور ۵ درصد رانندگان، رانندگی‌های خارج از قوانین و مقررات دارند، ولی در گلستان این عدد ۱۰ درصد است یعنی دو برابر میانگین کشوری است که نیازمند فرهنگ سازی است.

سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه استان هم در این‌جلسه گفت: بیشتر تلفات جاده‌ای استان را عابران‌پیاده و موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند.

شهرکی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که تخلفات حادثه ساز داشتند توقیف شد.

عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه با اشاره به شناسایی ۹۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۹ نقطه حادثه خیز ایمن سازی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: خوشبختانه مجموعه اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مرتبط در جاری سال منجر به کاهش ۴۱ درصدی تصادفات در استان شده است؛ که دراین توفیق، اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت جهادی آن کاملا مشهود و اثر گذار بوده است.
توقیف روزانه ۴۲ وسیله نقلیه متخلف / ۱۰ درصد رانندگان گلستان قانون‌گریز هستند
حیدر آسیابی افزود: متاسفانه ناایمن بودن جاده‌ها در سال‌های اخیر ضربه زیادی به اقتصاد استان به ویژه در بخش گردشگری وارد کرده است.

وی گفت: قبلا مسیر تردد زائران رضوی جاده شمال و گلستان بود، اما به علت ناایمن بودن جاده‌ها در سال‌های اخیر، تردد از این مسیر کاهش پیدا کرده است.
آسیابی با بیان این که فرهنگ ترافیکی استان نیازمند ارتقاست از رسانه‌ها خواست: برای کمک به ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای پای کار بیایند.

گفتنی است؛ گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی یا سخت گذر است.

برچسب‌ها:

نظر شما