شناسهٔ خبر: 66674702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسلامی: برای گروسی ثابت شد که ایران دارای ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف هسته ای است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حضور و سخنرانی گروسی در کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای گفت: در جریان سفرِ گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان و نیز دانشمندانی توانمند دارد.

به گزارش شفقنا، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای گفت: هفته گذشته این کنفرانس در اصفهان برگزار شد که حدود ۲۲ کشور در آن شرکت کردند و از حدود ۶۰۰ مقاله ارائه شده به این کنفرانس ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد. علاوه بر آن در کارگروه های مختلف حدود 100 سخنرانی داشتیم.

او با اشاره به دستاوردهای این کنفرانس برای کشورمان  گفت: برای اولین بار توانستیم به صورت حرفه‌ای صدای جمهوری اسلامی و صدا مظلومیت مردم ایران را که حقایق برنامه‌های هسته ای را همیشه وارونه نشان می دادند و سیاه نمایی می کردند، به کل دنیا منتقل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حضور و سخنرانی گروسی در کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای گفت: در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد. علاوه بر آن دارای دانشمندانی توانمند است که حرف برای گفتن دارند.

اسلامی همچنین تاکید کرد: کار ما و آقای گروسی ارتباطی به مذاکرات درباره رفع تحریم‌ها ندارد. بلکه این بحث سیاسی است و به حوزه وزارت امور خارجه مربوط می شود. به عبارتی مذاکره برای رفع تحریم‌های اقتصادی، مذاکراتی سیاسی مربوط به مقامات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف است و ربطی به گفت‌وگوهای ما با آژانس ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به بیان آخرین گزارش های درباره مذاکرات با گروسی پرداخت و گفت: بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست و حدود ۵۰ درصد از موارد باقی‌مانده ایران و آژانس حل و فصل شده است.

او ادامه داد: دو مکان باقی مانده در فرآیند حل و فصل قرار دارد و طبق توافقات، معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند.

اسلامی همچنین با اشاره به شایعه خرید کیک زرد جمهوری اسلامی ایران از کشور نیجریه که توسط مقاله روزنامه لوموند نوشته شده بود، گفت: باید بگویید منبع خبرش کجاست.

نظر شما